Rotterdames boeken ruime zege

(photocredit: Wilco Boot)

Zondag hadden wij een thuiswedstrijd tegen de formatie uit Deventer, de Pickwick Players.
Met stand-in superheld Dennis, die zich vrijwillig liet dwingen om de wedstrijd te fluiten, kon de kickoff op tijd plaatsvinden.

En niet alleen de nieuwbakken ref was er klaar voor. Ook de Rotterdames stonden op scherp. Er waren slechts 7 minuten nodig om de eerste geconverteerde Rotterdamse try te kunnen noteren. Over een vlammende start gesproken. Maar het werd nog mooier. Dit tempo in try’s hebben we bijna de hele wedstrijd volgehouden. We hebben onze wil kunnen opleggen aan de tegenstander en volledig kunnen domineren. Bij rust stond het al 46-0 en in de tweede helft veranderde het spelbeeld nauwelijks.

We bleven doorgaan met het maken van de goede keuzes, liepen goed, waren nagenoeg onverzettelijk in de rucks, de scrum stond als een huis en individuele acties met looplijnen, pop-ups/off-loads, breaks waren de tegenstander te machtig. Dit bracht de eindstand op 96-5.

We moeten hier niet vergeten dat iedere try zwaarbevochten is. Het hele team was er voor nodig. Er is wel degelijk een volgende stap voorwaarts gezet als team, kijkend naar bijvoorbeeld de cohesie waar wij de vorige wedstrijd nog even naar moesten zoeken en er nu vanaf de kick-off meteen was. Hoe groot de stap is die we gezet hebben, gaan we volgende week testen tegen een minder gelouterde tegenstander. We zijn aan mooi avontuur begonnen en met deze ploeg is the sky the limit.

Wedstrijdverslag: Tees & Ruben
Woman of the match: Claire voor de mini comeback, maxi hakken.
Volgende wedstrijd uit tegen de Foeste Moiden (in Schagen ipv Alkmaar) k.o. 13.00 uur

Voor foto’s Wilco klik hier