Stevige pot rugby RotterDames

(photocredit: Wilco Boot)

Zondag moesten wij aantreden tegen het clusterteam de Foeste Moiden. Deze uitwedstrijd werd in Schagen afgewerkt. Best nog een lang ritje, maar we stonden ruimschoots op tijd op locatie. Tijd zat voor een bakkie en een boterham.
Het was mooi om te zien dat de Rotterdamse formatie voltallig weer keurig op tijd aan de warming up begon.

Vanaf de kickoff was meteen duidelijk dat beide teams wilden winnen en aan elkaar gewaagd zijn. De Foeste moiden klapten hard op ons op. Dankzij 2 breaks in de eerste 10 minuten met conversie stonden wij met 14-0 achter. Een gevaar dat we snel wisten te neutraliseren. Er kwam bij ons meer rugby. Wij konden onze fases beter opvolgen, liepen weer erg goed support en dan ontstaan die rust waarmee wij de wedstrijd tot de onze maken. Niet alleen wisten wij in deze periode van ongeveer een half uur de tegenstander af te houden van possesion en scoringskansen, ons harde werk werd beloond met een prachtige try. De aansluiting was daar. Waar wij qua spelbeeld aanspraak mochten maken om in try’s gelijk te komen, wist de tegenstander door wat pech van onze kant op slag van halftime nog een try te drukken. Overigens de eerste try van de wedstrijd die niet geconverteerd werd. Ruststand 19-7.

Het begin van de tweede helft werd er snoeihard doorgebeukt door beide teams. Een evenwichtig spelbeeld met veel pick ‘n go’s, zoals we deze wedstrijd meer hebben gezien met regelmatig turnovers aan beide kanten. Na 10 minuten kon de tegenstander de eerste try van de tweede helft drukken, maar daarna werd het weer onze beurt. Gelijk aan de periode in de eerste helft konden wij ons weer onder de druk uit rugby-en met goede fases. Ook nu werd dit beloond met tweede prachtige try’s waar het hele team bij betrokken was. Keurige timing om de bal in de lijn te brengen en subliem uitgespeeld. Helaas konden met een slotakkoord nog try’s drukken, ondanks dat eigenlijk op het punt stonden om de wedstrijd naar ons toe te trekken. Eindstand 43-19.

Het was een wedstrijd tussen twee teams die dicht bij elkaar zaten. Precies zoals we hadden verwacht. De indruk is wel dat de winst even zo goed dat takke eind terug mee had gekund naar Rotterdam. We hebben wel degelijk getest en bevonden dat wij als team en individueel stappen aan het zetten zijn. Ondanks het verlies stonden wij als een team op het veld en hebben indruk gemaakt oo de foeste moiden. Niet alleen door ons harde spel maar ook ons doorzettingsvermogen en positiviteit.
In het wedstrijdverslag worden in beginsel geen spelers individueel benoemt. Het wordt steeds moeielijker om dat niet te doen, aangezien iedereen wel bijzondere acties heeft. Laten we dit samen voortzetten!

Helaas hebben twee van de foeste moiden de binnenkant van een ambulance gezien. Een daarvan hoefde ondanks nekletsel gelukkig niet mee. Voor de ander wordt gevreesd voor een breuk in de elleboog. Wij wensen hen veel sterkte toe.

Wedstrijdverslag: Ruben & Joos
Woman of the match: Beest Adelheid en extra bier voor Mona wegens fulltime “zwevende” hooker.
Volgende wedstrijd: 25 november thuis om 13.00 vs Greate Tryn