Rotterdames tonen karakter

(photocredit: Wilco Boot)

Zondag stond een thuiswedstrijd gepland tegen de nr 2 van de competitie. De geduchte tegenstander, Greate Tryn genaamd, moest helemaal uit Leeuwarden geografisch neerdalen naar ons Rotterdam.
Met de recent verworven ontwikkeling binnen de groep, mag met recht gesproken worden van een echte test. Greate tryn zou uitrukken met een enkel doel, namelijk het neersabelen van iedere Rotterdamse weerstand om de wedstrijd met ruime cijfers af te sluiten.

Het duurde welgeteld 9 minuten vanaf de kickoff tot de tegenstander met 2 geconverteerde try’s uit de startblokken was losgeslagen. Beide try’s zijn kundig tot stand gekomen met hun ijzersterke voorwaartsen en laatste zetje van snelle backs.
Heel even was daar de breedgedragen gedachte: “het zal toch niet zo’n middag worden?”. En nee, dat werd het zeker niet. Het Rotterdams verzet stond collectief op. Onze fases duurden langer. Onze voorwaartsen gaven de tegenstander een koekje van eigen deeg. Wij kozen op de juiste momenten voor de lijn om de grootse weerstand te omzeilen. Tot de rust drukten beide teams over en weer ieders nog 3 try’s. Het werd zichtbaar dat Greate Tryn hier niet op had gerekend. Wij gingen in hun koppies zitten en in onze koppies ontstond plezier en geloof in eigen kunnen. Ruststand 17-31.

Na rust gingen beide ploegen door met sterk rugby. Dit maakte het een vermakelijk wedstrijd. Van onze kant mag gesproken worden van ‘proper rugby’. Wat is er hard gewerkt door het hele team! Belangrijker is dat wij bij vlagen de wedstrijd konden dicteren. We hadden grip op een uiterst zware tegenstander en bleven scoren. Na rust hebben beide teams 4 try’s gedrukt. Dit bracht de eindstand op 39-55, omdat zij meer conversies pakten. Een echte test dus. Uitslag: dit is pas de tweede keer dit seizoen dat greate tryn zoveel weerstand treft. Om het op onze eigen gelederen te betrekken: test geslaagd! In weerstand, rugbaarheid, grensverleggend zowel individueel als collectief zijn er WEER stappen gezet. We hebben zelfs tactisch sterk en mooi uitgevoerd rugby gezien en spelers die weer verder ontketend zijn geraakt.

Met opgeheven hoofd gaan we de winterstop in. De tweede fase van de competitie gaan we deze groei voortzetten met de uitgesproken commitment in gedachten. We zijn momenteel heel hard aan het werken. Dit gaat niet altijd zonder of stoot en dat is niet altijd even leuk. Maar wat zijn we goed aan het worden!! Speciale dank voor de supporters langs de lijn, waaronder ook geblesseerden uit ons eigen team.

Wedstrijdverslag: Caro en Ruben
Woman of the match: “was al moeilijk kiezen, maar wordt in rap tempo nog veel moeilijker”: Antonia, voor onvermoeibaar rammen en de tegenstander pijn doen met ongrijpbaarheid.
Volgende wedstrijd: n.n.t.b.

Voor foto’s Wilco klik hier