Rotterdames vs Thor

Photocredit: Wilco Boot

Zondag mochten we het na de winterstop in eigen huis opnemen tegen Thor. Maar liefst 3 nieuwe aanwinsten konden we de strijd aangaan. Newbie Rosa, overgevlogen en doorgewinterde Joost en Wies. Wies had haar officiële debuut al achter de rug, maar heeft de volle 80 minuten staan knallen. Er is een mooie traditie gestart, waarbij de nieuwe aanwinsten het wedstrijdshirt officieel uitgereikt kregen in de kleedkamer voorafgaand aan de wedstrijd.

Vanaf de kickoff moesten we eigenlijk gelijk al in de achteruit. Verdedigend konden we in de eerste fase wel standhouden, maar aanvallend konden we helaas niet echt een vuist maken. In de eerste helft konden wijzelf nog een try konden drukken, maar de achterstand bij rust was een feit. Het geloof en de wil om voort te ploegen in de tweede helft was er zeker wel. Dat kwam alleen niet direct tot uitdrukking op het scorebord. Halverwege de tweede helft leek het tij te keren. We werden aanvallend dreigender. Maar waar wij hadden moeten doordrukken, lukte het juist aan de zijde van Thor. Ook in de laatste minuten scandeerde het onder onze palen aan onze zijde nog “Meer tries, meer beuken, meer zagen!” Dat zegt iets over de drive aan Rotterdamse zijde. De eindstand was 5-43. Een schril contrast met de partij die wij Thor op hun veld boden. Gelukkig mogen wij daar 17 maart as weer naartoe.

Deze wedstrijd moeten we juist niet snel vergeten. Het leert ons dat de mooie stijgende lijn die wij hebben ingezet voorafgaand aan de winterstop geen vanzelfsprekendheid is. We zullen doorgaan en dat herpakken! Dat begint in Deventer aanstaande zondag.

Wedstrijdverslag: Wies en Ruben
Woman of the match: Tot-het-eind-blijven-beuken Claire