Rotterdames domineren hele wedstrijd

photocredit: Wilco Boot

Landelijk leverde de nachtvorst dit weekend veel afgekeurde velden op. Zo ook in Deventer, thuisbasis van de Pickwick players en onze tegenstander. Dankzij het Rotterdamse kunstgras, de reis van de Pickwickplayers naar Rotterdam en de welwillendheid van ref Dennis om de wedstrijd leiding te geven, werd onze uitwedstrijd een thuiswedstrijd met de kickoff om 11:30.

Meteen vanaf de kickoff zochten onze Rotterdames de aanval. De tegenstander kreeg hier geen grip op en moest in de eerste 3 minuten al twee try’s incasseren. Ons team was bereid en in staat om een stap extra te zetten. We waren balvast en konden met verschillende spelers regelmatig doorbreken. Tegelijk werd vaak tijdig naar de grond gegaan met support in het kielzog, waardoor weinig turnovers te betreuren vielen. De eerste helft liepen we met dit sterke rugby gestaag uit naar een comfortabele 34-0 ruststand.

In de tweede helft veranderde er weinig aan het spelbeeld. We bleven offensief druk uitoefenen en gaven weinig tot geen terrein weg door collectief goed op te lopen en snel te tackelen. Het aantal try’s konden we uitbreiden tot een eindtotaal van 14 en 7 daarvan werden geconverteerd. De eindstand loog er niet om: 84-0 gaat in de boeken. De Pickwick ladies hebben tevens ook gevochten tot het eind. Hoewel de stand op liep, bleven zij met geheven hoofd en prachtige strijdlust doorgaan tot de laatste seconde.

Door hard te blijven werken hebben we de hele wedstrijd gedomineerd. Daarnaast was het een van de moeilijkste wedstrijden dit seizoen om te komen tot een keuze woman of the match. Er werd door een ieder individueel enorm goed gepresteerd en we hebben vooral elkaar verbaal en fysiek goed bijgestaan. Hierdoor is het collectief niet in de problemen gekomen. Door de duidelijkheid op het veld, waar ieder zijn vrouwtje tackelde, bracht dit rust op het veld. Wat tevens ons doel ik voor komende week.

We bedanken de Pickwick Players voor hun komst, de ref voor de goede leiding en alle supporters langs de lijn.
Wij mogen trots zijn op het snelle eerherstel ten opzichte van de wedstrijd een week geleden. De stijgende lijn is weer opgepakt en daarmee zullen we verder bouwen.
Op naar de Hookers komend weekend!

Wedstrijdverslag: Claire en Ruben
Woman of the match: Mo