RRC Turven Bondsdag bij RC The Hookers

Op zaterdag 9 maart 2019 vertrokken we met twee teams turven naar The Hookers voor de District Kampioenschappen Turven 2019. Er stond een flinke bries in de Hoek van Holland. De twee teams, ook wel bekend als team Lady Bugs en team Batman, werden gastvrij onthaald door The Hookers. We werden verwend met teampakketjes mandarijnen, stroopwafels en Dextro. De Dextro werd direct heimelijk weggemoffeld, want nog meer energie was het laatste wat deze stuiterende bende kon gebruiken……

Er werd goed gespeeld. De solo acties werden direct vergeven, want een try drukken op een kampioenschap is stiekem wel heel fijn. Het goede spel leverde een bloedstollende halve finale op tussen de twee Rotterdamse teams. The Lady Bugs en team Batman waren aan elkaar gewaagd en er werd met 6-6 gelijk gespeeld; een zenuwslopende wedstrijd ook voor ouders en trainers. Op basis van het aantal tries in de poulewedstrijden speelde team The Lady Bugs voor plaats 3 of 4 en speelde team Batman voor plaats 1 of 2.

Uiteindelijk veroverde Rotterdam plaats 2 en 3. HRC ging er met het goud vandoor. De plaatsen 1, 2 en 3 werden gehuldigd en daarna werden alle teams beloond met ENORME beker en een mooi vaantje voor elke spelers.

Bij deze een woord van DANK voor alle vrijwilligers van The Hookers en de club die deze dag hebben gefaciliteerd en hebben bekroond met zoveel eremetaal. En zoals trainer Brendan dan zegt: “Laat het opscheppen over de enorme beker beginnen! Bij je juf, opa, oma, verre buurvrouw.”

“Wie zijn wij? Rotterdam! Wat gaan we doen?! Rugby-en en OPSCHEPPEN !!!!!”

Een Turven ouder