Sterke winst Rotterdames

Photocredit: archieffoto Wilco Boot

Zondag mochten wij aantreden in Deventer tegen de Pickwick Players. Dat betekende best vroeg aantreden. Linksom of rechtsom, rechtstreeks of indirect, stonden wij ruimschoots op tijd met het voltallige team inclusief aanhang op de plaats van bestemming. De vibe in de groep was goed en ontspannen. Tijdens de warming up moest af en toe even de focus herpakt worden. Het weer was goed. Zon, maar niet te warm. Recent hebben we thuis met ruime cijfers gewonnen van de Pickwick Players, maar Emma herinnerde ons eraan dat dit geen garanties zou bieden voor deze wedstrijd. En dat zou ook al snel blijken. Vanaf de kickoff hadden we iets overwicht, maar marginaal. De tegenstander legde veel druk op de rucks. Zij waren er steeds snel bij en gingen steeds voor de bal. Gelukkig hielden onze voorwaartsen stand en konden wij aanvallend doorbreken. Na een kwartier spelen hadden wij 2 geconverteerde try’s op het digitale scorebord langs de lijn. Maar het was absoluut geen eenrichtingsverkeer. Met hele sterke voorwaartsen en onder andere een uitmuntende nieuwe 1ste center konden de Pickwick Players al snel een vuist maken. In de 20e minuut en kort daarna kwamen zij met 2 try’s en dito conversies in score gelijk. We hadden nog geen controle over de wedstrijd, maar gingen daar wel naarstig naar op zoek. Wij drongen aan, maar zij pakten ook hun momenten. Eerst viel conform de verhoudingen op het veld nog over en weer een try. Maar daarna pakten wij de hard bevochten overhand. Met goede timing werd de lijn in stelling gebracht en zorgden de dames voor mooie breaks en lange runs. Mede door goede support behaalden wij hier optimaal rendement. Zo gingen wij de rust in met 19-33.

In de tweede helft was er meer rust en overzicht. Wij opende de score al na 2 minuten, al kan de geldigheid van die specifieke try in twijfel getrokken worden. Afgezien daarvan leek onze tegenstander iets in gas af te nemen en bleven wij juist vol gas gaan. Dat zorgde voor voldoende overwicht om de wedstrijd te gaan controleren. Dit hebben we sterk en volwassen uitgespeeld. Ondanks dat zij nog een try wisten te drukken, liepen wij gestaag uit naar de overwinning met een eindstand van 24-64.

Dit was een op en top teamprestatie. Iedereen ging voor elkaar en niemand heeft verzaakt. Alle spelers (binnen of buiten het veld) hebben hun taken ijverig en kundig uitgevoerd en zo een aandeel in deze mooie overwinning gehad.

Met speciale dank aan:
Onze captain voor 3572 regelzaken,
De clubleiding voor de ruggesteun,
Waternimf Joran voor vlaggen, supporten en inspringen voor H2O-en,
Yannick en kids voor supporten ondanks de gigantische afstand and last but not least: de leuke opponent, Pickwick Players. Fijne groep, prettige vibe, goede spelers.
Deze wedstrijd hadden wij 2 women of the match:

• Tonia voor de drietand zumba: 1e en 2e try en 1e harstikke geel voor ‘ik leg jou hoe dan ook even hier neer maar dan zet ik wel even iets te hoog in’
  • Emma voor ‘dan maar niet werken of een paar minuten voor mezelf hebben, ik ga 3 dagen lang alles regelen voor mn team binnen en buiten het veld’.

Wedstrijdverslag: Sjors en Ruben
Volgende wedstrijd: 7 april thuis vs de Hookers, ko 14.30 uur