Rotterdames pakken winst vs Hookers

Photocredit: archieffoto Wilco Boot

Zondag traden wij op het zonovergoten eigen veld aan tegen de Hookers. Dat betekent dus heel hard werken voor iedere meter van de eerste minuut tot de laatste.
De Hookers namen de kickoff en plaatsten de bal

Met een nieuwe coach en 22 meiden (!) startten wij gisteren op ons Rotterdamse veld tegen de hookers. De uitwedstrijd hadden we vorige keer gewonnen, maar we weten dat we de hookers nooit moeten onderschatten, ook al waren zij (maar) met 15.

De eerste helft begon en met hun sterke voorwaardsen zetten ze ons meteen onder druk op onze eigen helft.
De hookers hadden een sterke scrum die we helaas niet genoeg tegengewicht konden geven.
Door onze eigen wilskracht lukte het om de hookers er de eerste 20 minuten van te weerhouden om het af te maken met een punt, helaas lukte het hun toen toch.

Ons antwoord was er snel. Uit een goedgeplaatste kick bij de spelhervatting vanaf de middenlijn, dwongen we in hun 22m een lineout af. Vervolgens werd de bal snel richting torpedo Carola gegooid. Carola torpedode door hun voorwaartsen heen en drukte de try.

Met dezelfde snelheid wisten wij ook de tweede try van de Hookers te neutraliseren. Beide teams wisten 1 van de 2 conversies te benutten. Dit bracht ons op de spannende ruststand van 12-12.

In de tweede helft kwamen wij feller uit de startblokken. Binnen het kwartier hadden wij er 2 geconverteerde try’s bij. Deze punten kwamen tot stand door respectievelijk een kunststukje van de backs en nog eens hard over de lijn beuken door onze voorwaartsen. Het kantelmoment in de wedstrijd was daar. Het overwicht kwam tot uitdrukking in meer aanvallend vermogen.
Hoewel de Hookers knap door ploegden en een try drukten halverwege de tweede helft, was ook daar weer een snelle respons van onze kant. Met twee try’s kort daarop en kort na elkaar, was de race gereden. De try van de Hookers op slag van het eindsignaal bracht de eindstand op een welverdiende 38-24.

De weersomstandigheden waren heerlijk, maar wel iets te warm om volle bak in te rugbyen… Gelukkig hadden we veel wissels waar we ook maximaal gebruik van hebben gemaakt! Doordat we er met zn 22en stonden, konden wij lekker doorwisselen en er continue voor de volle 100% voor gaan.

Dit was ook de eerste wedstrijd voor Sabine. De zo belangrijke en even moeilijke eerste minuten zijn gemaakt. Knappe prestatie en op naar meer!

Wotm: Caro voor haar slimme looplijnen als flyhalf en eerste center.

Super bedankt voor alle support aan de kant, wij hebben heerlijk gerugbyt, het was een mooie zondag!

Volgende wedstrijd: uit vs De Foeste Moiden, ko 13.00 uur.

Verslag: Mirjam en Ruben