Rotterdames handhaven 2e klasse

Photocredit: archief Rene Ladenius

Zondag gingen wij op bezoek bij de Foeste Moiden in Alkmaar. Wij weten dat wij als teams sterk aan elkaar gewaagd zijn. De vorige wedstrijd thuis tegen dit team hebben we een sublieme wedstrijd gespeeld en gewonnen. De editie daarvoor in Schagen hebben wij verloren.

Net als in de wedstrijden ervoor was het meteen vanaf de kickoff vol gas. De Foeste Moiden zetten veel druk op de rucks en waren vaak sneller bij de bal. Dit resulteerde in een fors aantal turnovers. Wij hebben dit ook regelmatig kunnen doen, maar een stuk minder dan de tegenstander. Op die manier kwamen wij er aanvallend niet aan toe om een goede vuist maken.
De lijn speelde goed en gedisciplineerd. Helaas konden wij de lijn niet vaak en snel genoeg bereiken. In de eerste helft scheurde de tegenstander onze scrum aan flarden. In de tweede helft hieven wij onze hoofden op en gaven wij alles. Toen was daar ook ineens de actie, waarmee wij als team alles goed uitvoerden en de lijn de try kon drukken.

In de laatste minuten kon je de vermoeidheid in beide teams opmerken, maar toch verdedigde Rotterdam sterk en verenigd.
Over de gehele wedstrijd moesten wij teveel achteruit en ondanks stug verdedigen, konden wij een aantal try’s niet voorkomen.

De eindstand was 50-5. Gelet op de overige resultaten van deze spelronde, is handhaving in de 2e klasse een feit. Een goede prestatie waar een seizoen lang samen hard voor gewerkt is.

Op naar de laatste wedstrijd van deze competitie, de thuiswedstrijd tegen Rus op 12 mei as. Een goede wedstrijd neerzetten, zou een passend einde zijn van deze competitie. Hoe dan ook gaan we er met zn allen een mooie rubgydag van maken.

Wotm: Agathe, voor onder andere individuele groei en try-saving tackels

Wedstrijdverslag: Antonia en Ruben

Laatste wedstrijd: zondag 12 mei vs RUS 2, k.o. 13.00 uur