RRC Turven op het Dom Youth City Rugby Tournooi

Afgelopen zaterdag 2 juni vertrok een team van RRC turven naar Utrecht voor het Dom City Youth Toernooi. 16 velden, 53 teams, 140 wedstrijden en ruim 750 spelers. Alweer het derde Dom City Youth TBM Toernooi bij Utrecht. De verwachtingen waren hoog, de Rotterdamse turven zijn inmiddels gewend in de prijzen te vallen.

Helaas deden de weergoden niet leuk mee. Van de Hookers kwamen er al op de vrijdagavond ervoor verontrustende berichten. Windkracht 8, soms 10 en regen.. veel regen, in Hoek van Holland. Dag één van het Jeugd Beach Rugby Tournooi werd dan ook verplaatst naar zondag. Maar niet in Utrecht! daar werd gewoon gespeeld.

De Rotterdamse turven deden super hun best. In de eerste wedstrijd wonnen ze glansrijk van Rugby Club Amsterdam (010 – 020 Yes!). Er werd dapper gestreden en onze Speedy Gonzales, Elin van de Ree ging als een raket. Helaas ging het in de wedstrijdjes daarna try technisch iets minder…

Maar och, wat regende het. En die wind! Een aantal teams trok zich gedurende het toernooi terug vanwege het weer, maar niet RCC. De regen gaf ook lol; niets coolers dan “‘slidings met golfeffect” maken op kunstgras. Uiteindelijk werd het alleen best heel nat… en met de wind erbij ook koud. In de finale tegen – heel toepasselijk – Rugby Club Waterland – om de negende plaats, of was het de elfde plaats? probeerde trainer Bruis en de trainer van Rugby Club Waterland dan ook het nog op een akkoordje te gooien met de referee om af te taaien, maar deze dame maakte daar korten metten mee: “Heren, dit is wel rugby, wij kunnen tegen een stootje!”.

En zo is het!  Dit keer geen eremetaal, maar wel dikke pret. En: “Als bikkel word je niet geboren, maar bikkel word je gemaakt”. Dank aan trainer Bruis die het zo dapper volhoudt in de regen, kou en wind en de Utrechtse Rugby Club voor het organiseren van het toernooi.