De Cubs trappen af in het Haagse en Voorburg

RRC Plate Cubs (team groen) – HRC cubs 2

Cubs houden hun rug recht in het Haagse.

De omstandigheden konden niet beter zijn. Op een heerlijke nazomerdag spelen tegen een tegenstander van formaat. Voor het eerst sinds lange tijd speelden de jongens en dame van de Cubs Groen weer een echte wedstrijd. Tegen HRC 2 in Den Haag.

Het werd een goede test om te zien waar Rotterdam staat. In fysiek opzicht domineerde RRC, en lieten onze Cubs zien dat ze hun verdediging op orde hadden. HRC speelde echter snel en aanvallend, en ze wisten goed gebruik te maken van foutjes in ons spel. Hierdoor kwam RRC op achterstand. RRC wist echter de brute kracht en snelheid van een aantal spelers goed te benutten. Daarmee werd de verdediging van HRC overrompeld en werd er gescoord. Daarnaast liet RRC ook zien dat ze met slim spel ruimte konden creëren en daarmee kansen om te scoren. Helaas lukte het niet om dat verzilveren. HRC 2 was een gelijkwaardige tegenstander die RRC wel een spiegel heeft voorgehouden. Met een grotere alertheid en snellere counter aanvallen was winst wellicht mogelijk geweest. De score was nu 24 – 12 voor HRC 2.

Bedankt Frank

RRC / RC Delft Shield Cubs ( team oranje) – Voorburg 1

RRC en RC Delft hebben nog maar 2 keer samen getraind en stonden nu al zij aan zij als clusterteam op het volledige veld in Voorburg. Focus voor deze wedstrijd was de verdedigende lijn snel neer zetten, dat ging best aardig. Maar door de focus op de baldrager bij team RRC/RC Delft zag Voorburg de kans schoon om de lijn uit te passen en er om heen te gaan.

Tweede helft heeft het team geprobeerd pop-passjes te geven. Dit is een keer gelukt. Om onder de druk uit te komen hebben ze ook een paar keer gekickt. Toen ze zagen dat dit werkte heeft het team het een paar keer gedaan. Het team heeft hard gewerkt maar Voorburg was echt een paar maten te groot. Ze spelen al veel langer samen en zijn dus ook veel beter op elkaar ingespeeld.

Al met al toch een leuke wedstrijd, de stand is achteraf bijgesteld naar 45-0 voor Voorburg. Het was niet helemaal een gelijkwaardige wedstrijd, maar de heren en dames mogen trots zijn op hun strijdvaardigheid. Ze zijn met opgeheven hoofd het veld afgestapt.

Bedankt Matias