Verslag RRC Junioren – RFC Haarlem Junioren 1

De verwachtingen voor de derde wedstrijd van het seizoen van de RRC Junioren waren hoog gespannen. Want Haarlem had de eerste twee wedstrijden van het seizoen  weliswaar weten te winnen (en stond de RRC-teller op één), maar de uitslagen van die wedstrijden waren zodanig dat we een goede kans dachten te hebben. Zoals zo vaak bleek ook nu dat hoop slechts een uitgestelde teleurstelling is. Want het zat er niet in vandaag. Laten we maar beginnen met de uitslag: het werd 0-53 in het voordeel van de Haarlemmers. Nu was dat, zoals ook de winnende coach na afloop aangaf in de Man of the Match ceremonie, een uitslag die de krachtsverhoudingen in het veld niet volledig recht deed. Zeker in de eerste helft (0-15) boden de Rotterdammers stevig weerstand. Het was het echter allemaal ‘net niet’ voor de dame en heren. Veel slordigheden in de passing (na vorige week waren we toch optimistisch gestemd dat dit euvel grotendeels verholpen was), onnauwkeurige line-outs en te weinig power in de scrums en rucks. Het zat er simpelweg niet in vandaag.

Drie zaken die we als positief meenemen. Ten eerste, al vaker gememoreerd, was ondanks de slordigheden de inzet prima en bleef de ploeg wel strijden voor die ene try. Die de ploeg van coach Jim Johnson en zijn staf helaas niet gegund was. Naast de strijdlust is ook positief dat de wedstrijd (met behulp van een met een pollepel gestabiliseerde camera) is vastgelegd door Richard van Ravenstein. Die zal zijn handen vol hebben aan de wedstrijdanalyse. Maar de lessen zullen zonder twijfel weer de nodige verbeteringen in het spel van de Junioren opleveren. Laten we hopen dat deze snel zichtbaar zijn, want volgende week wacht ons de zware uitwedstrijd tegen koploper RC Tilburg. Die wedstrijd begint echter ook gewoon op 0-0, dus we trekken met goed gemoed ten strijde! Laatste positieve punt: geen botbreuken deze week. Houden zo!

De Man of the Match ceremonie werd traditiegetrouw (we spreken na twee keer gewoon van een traditie uiteraard) weer voor ons mooie clubhuis gehouden, waarbij Diederik aan de zijde van RRC de eer ten deel viel. Op naar het Brabantse land!

Verslag: Marijn

Foto’s Danielle: RRC JU – RFC Haarlem JU1 zaterdag 2-10-2021