RRC Junioren terug op het winnende spoor

Zaterdag 6 november 2021 waren de dame en heren Junioren van RRC de 2e fase van de Bowl begonnen met een 17-17 gelijkspel tegen de Oysters. Een overwinning op zaterdag 13 november 2021 tegen combinatieteam ZeBra Tovaal / RCC was dus het devies. De grote vraag was of de toch wel lange rit naar Zeeland het beruchte Rotterdamse kwartiertje zou opleveren. We staan namelijk nog wel eens te tukken in de beginfase. Het tegendeel bleek waar. De Junioren begonnen uiterst scherp wat al snel een mooie try opleverde van Aron, die een na een mooie reeks passes goed werk van de lijn afronde. Kort daarna volgde een try van Julian, die al passend met Diederik dwars door de verdediging van de tegenstander dreunde. IJsbrand maakte de conversie, de 12-0 voorsprong was verdiend. De ‘Zeeuwen’ (laten we ze zo maar noemen) deden nog wat terug, waarna Tygo met een prachtige run een wederom sterke Rotterdamse lijn afronde. Ruststand 17-5 in Rotterdams voordeel. Een mooie helft, met een goede lijn, prima passing en erg sterke tackles. Zo zien we het graag.

De tweede helft was wat slordiger. Er werden wat tackles gemist, de passing liep minder en de Zeeuwen profiteerden met een try om de spanning weer terug in de wedstrijd te brengen. Ook de irritaties tussen de twee ploegen liepen wat op, mede dankzij enkele minder goed te begrijpen beslissingen van de referee. Gelukkig voor RRC gooide Aron met zijn tweede try de wedstrijd in het slot. De geslaagde conversie leverde een 24-10 eindstand op in het voordeel van Rotterdam. Een mooie en verdiende overwinning. Na het eindsignaal werd er nog een wedstrijdje gespeeld dat we liever niet zien, maar een objectieve blik leerde dat Rotterdam ook hier de strijd won. Voortaan niet meer doen mannen!

De Man of the Match trofee was vandaag volkomen terecht voor Aron, een mooie bekroning voor een sterke wedstrijd. Volgende week mag de navigatie wederom gericht worden op Zeeland, waar we Oemoemenoe treffen. Met een overwinning houden de Junioren zicht op de koppositie in de poule, dus alles om voor te knokken…

Verslag: Marijn

Foto’s Danielle: