RRC Junioren blijven op het winnende pad

Voor de tweede week op rij togen de dame en heren (plus de nodige ouders en staf uiteraard) naar de Zeeuwse eilanden. Dit keer naar Middelburg, waar de wedstrijd tegen de combinatie Oemoemenoe / Dordtsche RC op de agenda stond.

De Rotterdammers kwamen weer sterk uit de startblokken, de eerste scrum werd met overmacht gewonnen en de aanwezige toeschouwers, ik bedoel, begeleiders, keken met vertrouwen toe. Al snel stonden de eerste Rotterdamse punten op het bord door een try van Julian. IJsbrand Baak miste nog wel de conversie, maar haalde niet veel later zijn gram door zelf een try te drukken en nu wel de conversie te benutten. Het feest was nog niet voorbij voor RRC, want ook Bas liet zien zijn polsblessure definitief achter zich te hebben gelaten met een mooie try aan de zijkant van het veld. De Zeeuwen/Dordtenaren deden nog wat terug via een gescoorde penalty, echter was dat het startsein voor een sterke eindfase van de Rotterdammers, bekroond door een try van Diederik. Ruststand 22-3 in het voordeel van RRC.

De tweede helft ging door waar de eerste was geëindigd, weer een try voor RRC, de tweede van Julian. Ook de tweede IJsbrand aan Rotterdamse zijde (van den Boom) maakte een try die keurig werd geconverteerd door zijn naamgenoot (Baak). Een wat mindere periode volgde, waar de tegenstander van profiteerde door 14 punten te scoren via een geconverteerde try en een penalty try. RRC wist zich echter te herpakken en gooide de wedstrijd op slot. Eindstand 34-17 in Rotterdams voordeel, een mooie overwinning, de trainingen en uitstekende begeleiding beginnen zijn vruchten af te werpen. Dat blijkt niet alleen uit de tweede overwinning op rij, maar vooral door het betere samenspel en goede uitvoering van de tackles, scrums en rucks. Mooi om te zien. Man of the Match vandaag: Mente. Al een paar weken goed op dreef, dus een terechte uitverkiezing.

De overwinning betekent een voorlopig eerste plaats in de poule. Volgende wedstrijd is een interland: op 11 december komen de Duitsers naar Rotterdam! Tegenstander is Aachen, dat wordt een mooi potje!

Verslag: Marijn

Foto’s Danielle: CL EZRC Oemoemenoe-RRC Junioren 20-11-21