RRC 1 wint topper in 1e klasse

Een echte kraker vandaag op het programma in Utrecht. Koploper Rotterdam nam het tegen de nummer 2 USRS 1 en het werd een geweldig gevecht op hoog niveau waarin Rotterdam de Utrechtse studenten vooral fysiek de baas was.

Na de misstap van vorige week in Leiden speelde Rotterdam uitstekend en geconcentreerd en domineerde het grootste deel van de wedstrijd ondanks er 20 minuten met een man minder werd gespeeld als gevolg van 2 gele kaarten die wij ontvingen van de overigens uitstekend leidende ref.

Dit was naar mijn bescheiden mening absoluut de beste wedstrijd van Rotterdam dit seizoen, snoeiharde tackles, onverzettelijk in de defence en razendsnel in de backline. Een genot om naar te kijken en het is dan ook eeuwig zonde dat publiek niet welkom was vandaag. Door deze overwinning verstevigt de RRC de koppositie in de 1e klasse.

Omdat de verscherpte Corona maatregelen vandaag om 17.00 uur van kracht werden, moesten de spelers na afloop in volle sprint naar de kleedkamers om te proberen het wereldrecord douchen te verbreken voordat de boel op slot ging.

Uitslag USRS 1 – RRC 1: 10-26

De tries werden gescoord door:  Tom, Sebastian, Odin en Huey

Klik hier voor de foto’s van vandaag

Man of the match : Dominic Stuivenberg