Even voorstellen, Rowan van Wely

Op de Algemene Leden Vergadering van 26 november van 2021 ben ik herkozen tot algemeen bestuurslid. Een behoorlijk aantal leden kennen me al wel, maar ook heel veel leden nog niet.

Wie ben ik?
Mijn naam is Rowan van Wely en samen met Daphne de Leeuw heb ik drie kinderen. Imme (de oudste) speelt bij de Junioren en Janou (de jongste) speelt bij de Mini’s van de Rotterdamse Rugby Club. Onze middelste dochter, Yente, is actief bezig met wedstrijdzwemmen en theater. Ik heb zelf 14 jaar gerugbyd bij een rugbyclub in het zuiden van Nederland op verschillende posities waaronder wing, flyhalf en fullback.

Wat doe ik bij RRC?
Ik zet mezelf sinds 2013 actief in als vrijwilliger bij de Rotterdamse Rugby Club. Ik ben begonnen als teammanager bij de Turven (onder 8). Ondertussen ben ik de jeugdcoördinator voor de GTBM en CJC. Het mooiste aan rugby vind in de cultuur en de kernwaarden: respect, discipline, kameraadschap, sportiviteit en passie. Ik probeer de Rotterdamse Rugby Club te helpen met de groei naar een club van formaat!

Wat doe ik buiten RRC?
In het dagelijks leven ben ik senior bouwkundig projectleider en heb mogen meewerken aan een aantal iconen in de stad Rotterdam, waaronder De Rotterdam, de Cruise Terminal Rotterdam en het recent opgeleverde Depot Boijmans van Beuningen.

Wat doe ik nog meer?
Samen met Emma van Hattem en Marcel den Breejen organiseren we rugby 7 a-side toernooi op de World Police & Fire Games www.wpfgrotterdam2022.com, in juli 2022.

Wat maakt me blij?
Ik vind het ontzettend mooi om te zien hoe de Rotterdamse Rugby Club de afgelopen jaren is gegroeid en dat er heel veel leden zijn die hier aan mee werken. Dat maakt me echt blij! We hebben nu een mooi clubgebouw, het Luke Rumsey Stadium, en we beschikken over twee nieuwe velden, één mooi gerenoveerd grasveld en één van kunstgras, beiden nu voorzien van mooie verlichting!

Waarom vrijwilligers?
Een vereniging bestaat uit vrijwilligers, er zijn al veel vrijwilligers die zich bijna dagelijks inzetten om de club nog verder te laten groeien. Bij een groeiende vereniging horen ook meer vrijwilligers, vrijwilligers hebben we nooit genoeg! Dus meld je aan bij de teammanager of stuur een mailtje naar jeugd@rotterdamserugbyclub.nl