Vacature bestuurslid RRC

Beste (ouders van) leden en vrienden van de Rotterdamse Rugby Club. We hopen dat jullie allemaal een fijne Kerst hebben gehad. Vóór Kerst hebben jullie kennis gemaakt met ons nieuwste bestuurslid, Rowan van Wely. Naast Rowan is RRC op zoek naar nóg een nieuw bestuurslid.

Momenteel zijn er 4 bestuursleden, maar we willen graag uitbreiden naar 5. Sterker nog; onze statuten schrijven voor dat het bestuur minimaal uit 5 personen moet bestaan. Daarom schrijven we deze vacature uit, in de hoop versterking te mogen aansluiten.

De huidige bestuursleden Oscar, Peter, Rowan en Bryan vormen een aardige afspiegeling van verschillende geledingen binnen de club. Maar toch is de vertegenwoordiging nog niet helemaal optimaal. Zo zou het heel mooi zijn als we ook weer een dame mogen aansluiten bij het bestuur. Daarnaast zou het mooi zijn als het nieuwe bestuurslid de GTBM vertegenwoordigd binnen het bestuur. Uiteraard zijn ook kandidaten die niet aan deze beschrijvingen voldoen meer dan welkom. Wil jij een rol van betekenis spelen in alle positieve ontwikkelingen die onze club doormaakt? Neem dan contact op!

Wat wordt er gezocht? Er zijn twee mogelijkheden:

Aantreden als Secretaris

in dit geval schuift Bryan door naar de rol van algemeen bestuurslid

Aantreden als algemeen bestuurslid *Organisatieontwikkeling*

Secretaris

De secretaris is onderdeel van het dagelijks bestuur en vormt het formele aanspreekpunt voor de club ten opzichte van externe partners zoals de bond, gemeente Rotterdam, het Sportbedrijf en andere gemeenschappelijke organisaties. Verder zorgt de secretaris voor verslaglegging van bestuursvergaderingen en ALV’s.

Verder staat de secretaris in nauw contact met de Wedstrijdsecretaris en Jeugdcoördinator en -indien nodig- met de ledenadministratie. De ideale secretaris heeft affiniteit met het opzetten, redactie voeren en verspreiden van communicatie namens de club, maar hoeft dit zeker niet alleen te doen. Belangrijk om te weten: het is niet nodig om zelf rugby-ervaring te hebben om deze rol te kunnen vervullen!

Algemeen bestuurslid Organisatieontwikkeling

Zoals in eerdere berichten gedeeld is, gebeurt er veel bij RRC. Afgelopen jaar hebben we, ondanks de beperkingen door Covid-19, veel mooie mijlpalen bereikt. We zijn echter nog steeds in beweging en hebben nog genoeg vlakken waarop we ons kunnen ontwikkelen. Denk aan:

• het aanvullen en versterken van commissies
  • opzetten van een actief vrijwilligersbeleid en aanstellen vrijwilligerscoördinator
  • (na Covid) terugbrengen van mooie RRC evenementen
  • andere zaken die op het pad van de club komen

Zie het als losstaande projecten die allemaal helpen de club nog verder versterken. Je staat daarin niet alleen, maar neemt wel de leiding neemt en zoekt ondersteuning bij andere bestuursleden en vrijwilligers binnen de club. Ook hier is het niet van cruciaal belang zelf rugby-ervaring te hebben, maar affiniteit met rugby helpt wel!