Even voorstellen, Hans de Bekker

Naast een nieuw bestuurslid hebben we tijdens de ALV ook stilgestaan bij het aantreden van onze nieuwe wedstrijdsecretaris, Hans de Bekker. Hieronder stelt Hans zichzelf voor:

Mijn naam is Hans de Bekker. Ik woon in Delft, tel 55 lentes, ben gescheiden en heb twee honden. Mijn beroep was kwaliteitsmedewerker bij de Sociale Dienst Rotterdam, maar helaas heeft een kleine teek mij getackeld.

Ik heb vroeger bij de Cubs, Junioren en Senioren van de Oyster’s gespeeld als loosehead prop en dat vond ik een zeer leuke tijd. Toen ik ging studeren ben ik gaan wedstrijdroeien. Dat is ook een zeer mooie sport alleen totaal anders dan rugby. Na mijn eigen roeicarrière ben ik coach geworden en heb ik onder andere twee keer gasttraining aan de olympische ploeg mogen geven.

Op een gegeven moment merkte ik dat ik toch weer betrokken wilde zijn bij rugby, vanwege de sfeer en saamhorigheid (was de wereld maar zo). Ik ben een tijd wedstrijdsecretaris geweest bij R.C. Delft en nu heb ik me aangesloten bij RRC.

De taak van een wedstrijdsecretaris heeft twee gezichten. Enerzijds is het soms best lastig om alles geregeld te krijgen, maar aan de andere kant is het leuk als het gelukt is. Verder krijg je veel waardering van mensen die weten wat jij achter de schermen doet en dat is ook fijn.

Ik hoop bij RRC een fijne tijd te hebben en verwacht dat de kernwaarden (respect, discipline, kameraadschap) ook in Rotterdam te vinden zijn. Mijn eerste indrukken zijn van wel. Ben vriendelijk ontvangen in een goede sfeer. Hoop jullie verder tegen te komen, ben te herkennen aan mijn prop postuur en twee (totaal verschillende) hondjes.