Zwaarbevochten overwinning van de RRC Junioren

Na een toch wel weer lange rugby-loze lockdown (althans: in competitieverband, getraind werd er volop) mochten de Junioren weer het veld op. En nog mooier: voor het eerst dit seizoen mochten ze het gras op, wat voor de toeschouwers betekende dat ze – uiterst relaxed – vanaf het terras van ons mooie clubhuis de wedstrijd tegen CL ZeBra Tovaal / RCC JU-1 (verder noem ik ze maar gewoon ‘Goes’) mochten aanschouwen. De eerste wedstrijd in de 3e fase in poule A van de Bowl, dus alles om voor te spelen.

In de eerste helft had Rotterdam het overwicht. Maar deed het ook te weinig met dat overwicht. Na een voorsprong van 5-0 brak Goes één keer gevaarlijk door, wat resulteerde in een try, inclusief gemaakte conversie. Ruststand dus 5-7. Wat viel op: passing was beter voor elkaar als voor de lockdown, maar er was net te weinig power in de scrums en rucks om het verschil te maken.

De tweede helft was spannend, de teams deden weinig voor elkaar onder. De try die Goes maakte was een grote tegenvaller voor de Rotterdammers, stand 5-12. Rotterdam liet de koppies echter niet hangen, knokten voor wat ze waard waren, wat resulteerde in een try inclusief gemaakte conversie. Stand weer gelijk: 12-12. De slotfase was ongekend spannend. Het spel ging op en neer, gescoord werd er echter niet. Een strafje twee minuten voor tijd deed Goes besluiten om de penalty kick te nemen. Tergend langzaam vloog het ovaal richting de palen en tot ontsteltenis van alles en iedereen met een Rotterdams hart scheerde de bal luttele centimeters over de dwarsligger. 12-15 dus voor Goes, de wedstrijd leek verloren. De ruggen werden nog eenmaal gerecht, de gang naar voren ging gestaag, echter tikte de tijd genadeloos weg. Met de laatste krachten werd de trylijn echter tóch gevonden, een try bij het scheiden van de markt! Hugo drukte de bal over de lijn, een 17-15 stand was het gevolg. Einde wedstrijd.

Het was een hard bevochten en toch wel terechte overwinning voor Rotterdam, die met uiterste blije gezichten de grasmat verlieten. Mika mocht de Man-of-the Match trofee ontvangen. Een prachtige, sportieve en door de uitstekende ref prima geleide wedstrijd, dat er nog maar meer van deze moge volgen!

Verslag: Marijn

Foto’s Danielle: RRC Junioren – Cl Zebra Tovaal/RCC Ju 1 Zat.5-2-22