Roosendaal maatje te groot voor RRC Cubs

Wedstrijdverslag Cubs team Groen – Rugbyclub RCC/Eilanders (Roosendaal) vs RRC

De competitie is gelukkig weer bezig en dit keer verzamelden we bijtijds op de club om 8:45, zodat we naar Rugbyclub RCC/Eilanders (Roosendaal) konden gaan. Na de altijd grondige opwarming door Ab en Nedeljko waren de cubs klaar om tegen Roosendaal te strijden. Met slechts één wissel was het wel duidelijk dat het een zware ochtend zou worden voor iedereen.

Rotterdam begon met de kick-off. Roosendaal kwam meteen sterk op met makkelijke overgangen tussen de voorwaartsen en de lijn. Roosendaal had een paar grote krachten waar meer spelers van Rotterdam voor nodig waren om te stoppen. De gaten die daardoor ontstonden benutte Roosendaal goed. Binnen een kwartier stond Rotterdam 2 tries achter en was het duidelijk dat ze scherper moesten zijn en zelf sneller spel moesten leveren. Dat deden ze gelukkig en de wedstrijd werd mooier om te zien.

Roosendaal; bleef echter wel komen en bleef gedisciplineerd spelen met, toegegeven, prima combinaties in de lijn. Dat daar op getraind was, was duidelijk. Rotterdam kwam echter ook vaker in de 22 van de tegenstander. Mooie rushes van Maxime zorgde voor de nodige gaten in de verdediging van Roosendaal en daar wist Rotterdam uiteindelijk gebruik van te maken door  een paar tries te scoren. Dat was echter niet genoeg om aansluiting te houden bij Roosendaal.

In de tweede helft ging Rotterdam beter van start. Meteen in de eerste minuut maakte Rotterdam een try. Daarna zakte Roosendaal wat in en werd er nog een try door Rotterdam gedrukt. Roosendaal herpakte zich echter goed en kwam weer toe aan het spelen van haar eigen spel, dat weer gedisciplineerd was en sterk.

Uiteindelijk heeft Rotterdam met een groot verschil verloren van Roosendaal dat net een maatje te groot was. De spirit bleef van het begin tot het eind echter goed binnen het team en ondanks het ontbreken van veel spelers werd er niet opgegeven. Daarna met het gehele team nog wat drinken in de kantine was een goede afsluiting van de rugby ochtend.

Verslag: Ernst