Lijnen trekken

Er gebeurt altijd veel bij onze vereniging. Een hele hoop vrijwilligers doen elke week hun best om de trainingen en wedstrijden te laten doorgaan. Daarbij zijn werkjes waar bijna niemand van merkt dat het gebeurt.

Zo hebben we bijvoorbeeld het veldteam. Een ploegje mannen dat zorgt dat op het hoofdveld de kalkstrepen goed recht en duidelijk zichtbaar zijn.

Dit team had vorige week een probleem want onze oude kalksproeimachine gaf de geest.

Een hele zaterdag prutsen en proberen gaf geen soelaas. Ouders van de guppen waren toevallig op dat moment bezig de velden uit te zetten voor het guppentoernooi en hebben geprobeerd te helpen met de reparatie.

Arnaud Breg, vader van een gup en een turf zag het allemaal gebeuren en bood aan om een machine te sponsoren. “Jullie gaan maar snel zo’n machine bestellen”, zei Arnaud, die in het dagelijks leven een tulpenkwekerij bestiert in Berkel.

Zo gezegd, zo gedaan.

Sinds afgelopen donderdag hebben we met dank aan Arnaud een gloednieuwe kalklijnbolide om het veld perfect in orde te maken!