Prachtige overwinning in het verre Noorden

Deze week namen de Rotterdames het op tegen Greate Tryn. Hiervoor moesten de dames afreizen naar de andere kant van Nederland. Ook deze wedstrijd was erg belangrijk om te bewijzen dat we in deze klasse thuishoren. Het verre reizen was niet voor niets, is uit het resultaat gebleken.

De kick-off werd om 15:26 genomen. Een beetje later dan gehoopt, maar door een lokale ref, konden we toch spelen. Al snel werd de eerste try gedrukt door Queeny met een conversie van Charlotte, 0-7 voor de Rotterdames. De volgende actie breekt Martha door en maakt mooie meters, met knap samenwerk van Anna Zoë, Queeny en Laura weten ze nog een boel meters te maken, maar helaas over de zijlijn.

Nadat de bal terug werd gekaapt, wist Rotterdam de bal weer naar de andere kant van het veld te spelen. Anna Zoë zet de motor aan en sprint zo over de try line: de 2e try voor Rotterdam met een conversie van Charlotte. Vervolgens een penalty voor ons vanwege een hoge tackle, zoals altijd had Martha dit snel door. Ze pikt de bal op, ze zet aan en de 3e try is een feit. Wegens balverlies wist Leeuwarden een try te drukken, maar dit hield de Rotterdames niet tegen. In de volgende aanval wist Anna Zoë schuin door te breken en de 4e try te drukken.

Bij de volgende aanval wisten de tegenstanders een hoop meters te maken, maar ze verliezen de bal. Martha geeft de bal een kickje en uiteraard zet Anna Zoë haar brommer weer aan en sprint erachteraan. Dit is de 5e try voor Rotterdam met een conversie van Charlotte. Roisin weet ergens de bal prachtig te stelen van de tegenstanders en zo werd try nummer 6 geboren, wederom met een conversie van Charlotte.

De rust brak aan en de dames zijn on fire, werd er gequote vanaf de zijlijn. Er werden wat wissels gemaakt en we gingen heerlijk de tweede helft in.

Er werd wat heen en weer gespeeld op de aanvallende helft, toch wist Anna Zoë weer door te breken en scoorde try nummer 7 met een conversie van Charlotte. In de volgende aanval werden er meters gemaakt door Martha vervolgens door Klaske, Bibianne weet de bal te bemachtigen en maakt een heerlijke snoekduik naar de try line en de 8e try is een feit. Dit is haar eerste try voor Rotterdam en ze mag er trots op zijn! Try nummer 9 werd gedrukt door Klaske met een conversie van Queeny en werd vervolgd door Anna Zoë met try nummer 10 en een conversie van Queeny. Claire met vuur in haar ogen zet aan en de bal blijft binnen. Anna Zoë wist de bal weer eens te bemachtigen en scoorde zo try nummer 11 met een conversie van Queeny. De volgende try werd door Laura gedrukt die zich tussen de tegenstander door wist te wurmen. Queeny schopte weer tussen de palen. Je kent het riedeltje: de 13e try werd door onze brommer Anna Zoë gedrukt, met een conversie van Queeny. De 14e try werd door Mirjam gedrukt. Onze voorwaartsen hebben veel meters gemaakt met pick and go’s, waarbij de laatste van Des’ree try nummer 15 betekende. Met uiteraard een rake conversie van Queeny. Het eindsignaal klonk met een geweldige eindstand van 5-99 voor de Rotterdames.

Het was een geweldige wedstrijd en het reizen was niet voor niks. We zijn enorm trots op deze prachtige score!

WOTM: Emma
WOTM tegenstander: Emma