Net niet

“Als” de wedstrijd nog een paar minuten langer had geduurd had het zomaar gekund gisterenavond in Sassenheim daar was iedereen het over eens maar als telt helaas niet in de sport. Het was een prachtig en boeiend gevecht waarbij Rotterdam als een raket uit de startblokken schoot en The Bassets flink onder druk wist te zetten die hierdoor tot wat foutjes werden gedwongen wat resulteerde in een 3-7 voorsprong na een minuut of 8

Naarmate de wedstrijd vorderde, kregen The Bassets meer en meer controle over de wedstrijd en na een kwartier spelen in de tweede helft leek de wedstijd gespeeld met een 24-7 tussenstand in het voordeel van de ploeg uit Sassenheim. Toch wist Rotterdam verdere schade verder te beperken en er puur op wilskracht nog een enorm slotoffensief uit te persen. Twee snelle tries achter elkaar in de laatste minuten maakte de stand voor Rotterdam een stuk dragelijker maar helaas kwam dit alles net te laat.

Al met al stapten The Bassets als terecht winnaar maar toch zeker ook opgelucht van het veld. Het was goed te zien dat deze ploeg week in week uit op een hoger niveau speelt en net wat meer ervaring en gogme heeft ten opzichte van ons nog relatief jonge team.

Met opgeheven hoofd en met de borst vooruit verlieten de heren van RRC 1 gisterenavond Sassenheim en we kunnen met recht heel trots zijn op een uitstekend seizoen dat geteisterd werd door Corona en veel te veel afgelastingen van tegenstanders die niet konden, wilden of durfden.  Spelers, Staff en de vele supporters die week in week uit langs de kant stonden aan te moedigen, bedankt voor een onvergetelijk seizoen.

Overigens kwam het goede nieuws uit Rotterdam waar onze dames zichzelf een dienst bewezen door de promotie/degradatie wedstrijd tegen The Pickwick Ladies uit Deventer ruim te winnen (52-12) en zich hiermee handhaven in de tweede klasse. Gefeliciteerd dames.

Voor de foto’s van Wilco Boot, klik hier
Voor de foto’s van Rana Stuivenberg, klik hier