Geen winst maar mooie prestaties

Daar gingen de Rotterdames afgelopen zondag naar hun eerste wedstrijd van t seizoen. Met 18 speelsters arriveerden we op Delftse turf.

Dit seizoen zijn er flink wat wisselingen geweest in spelers en posities, wat betekende dat we de trainingen nu in de praktijk mochten brengen. Vanaf moment één stonden we aan en gingen we hard tegen hard. Al bleek wel dat Delft ook flink getraind had deze preseason. Delft heeft wat mooie tries gemaakt, maar deze kregen ze zeker niet cadeau. Onze top scoorder Anna Zoë wist een mooie break en run te maken en we waren van de 0 af.  De eerste helft eindigde met 19-5.

Tweede helft bleven we weerstand geven en wisten we het grootste deel van de scrums te winnen. Maar met de snelle steals en runs van Delft is de eindstand 36-5 geworden.

Al met al zijn er mooie individuele prestaties geleverd. Mirjam had haar debuut op de scrumhalf. Ze was met haar “grijpgrage vingers” en leiderschap in het veld een terechte woman of the match van zowel Delft als de Rotterdames. Ook heeft Kayleigh vanuit de colts haar eerste debuut gemaakt bij de Rotterdames. Met mooie runs waar meerdere Delftse dames nodig waren om haar tegen te houden.

WOTM Rotterdames: Mirjam
WOTM Delftse Dames: Mirjam
Volgende wedstrijd: 2 oktober (onder voorbehoud).

Foto’s:
Jan Kaper