Dukes te sterk voor Rotterdam in aantrekkelijk duel

De eerste Ereklasse thuiswedstrijd sinds ± 30 jaar werd druk bezocht en Rotterdam en The Dukes schotelde het publiek een zeer vermakelijk duel voor waarin de Bosschenaren dan wel net een maatje te groot waren maar Rotterdam prima tegenstand bood en met opgeheven hoofd het strijdtoneel kon verlaten. In een spijkerhard maar zeer fair duel, waren The Dukes grotendeels de bovenliggende partij maar liet Rotterdam ook zeker kansen liggen op een beter resultaat dan de uiteindelijke 5-25 einduitslag. Toch liet Rotterdam zeker in de tweede helft zien behoorlijk mee te kunnen met een gerenommeerd Ereklasse team als The Dukes. Credits voor het uitstekende verdedigende werk van de Brabanders die Rotterdam keer op keer van de try-lijn weghielden.

De enige Rotterdamse try kwam op naam van onze nieuwe aanwinst Samuel Fogarty die ook nog eens man of the match werd bij zijn debuut.

Volgende wedstrijd: zaterdag 15 oktober uit tegen ‘t Gooi.

Foto’s René Ladenius