Rotterdames ‘te licht’ voor Alkmaar

Vol goede moed reisden de Rotterdames met 14 speelsters zondag naar Alkmaar. Daar aangekomen bleek dat de Foeste Moiden maar 12 dames hadden – dus nóg meer moed voor de Rotterdames. We begonnen de wedstrijd met 13 tegen 12 en één wissel aan onze kant.
Helaas viel Klaske, in toch al een baalweekend, snel uit met een enkelblessure. Vrij snel speelden we dus met gelijke nummers.

Op een prachtige grasmat met een heerlijke oktoberzonnetje hebben we een pittige wedstrijd tegen de Foeste Moiden gespeeld. Met hun ijzersterke voorwaartsen en met onze snelle en technisch sterke lijn werd het een try-feest aan beide kanten. Helaas was het try-feest aan hun kant iets groter dan aan onze en wonnen de Foeste Moiden uiteindelijk.

De Rotterdames gaan de komende 3 weken hard werken aan ons spelopbouw zodat we in november sterker uit de startblokken komen (met hopelijk weer wat vitale posities gevuld – zoals een scrum half – en de voorwaartsen die iedere avond vanaf nu naar all-inclusive restaurants gaan). Nu eerst genieten van wat rust voor de nu-al-pijntjes!

WOTM: AZ
WOTM tegenstander: AZ