Rotterdam strijdend ten onder in Naarden

Laten we voorop stellen dat het absoluut geen schande is om in het eerste seizoen in de Ereklasse sinds hele lange tijd te verliezen van de no. 3 van de afgelopen competitie en daarbij werd Rotterdam zeker niet weggespeeld vandaag. Sterker nog, de eerste 20 minuten waren de mannen in het oranje de bovenliggende partij en werd er brutaal de leiding genomen middels 3 loepzuivere genomen penalty kicks door onze nieuwe aanwinst Will Maddock op de fullback.

RC ‘t Gooi was duidelijk overrompeld door deze sterke beginfase maar herpakte zich prima en kwam nog voor de rust op een 12-9 voorsprong wat tevens de stand halverwege was. De tweede helft was een stuk rommeliger en vooral ongedisciplineerd met een ware kaartenregen als gevolg. Het was bijna niet bij te houden maar 6 gele en één rode kaart was de opbrengst van vandaag. 4 x geel aan Rotterdamse kant in één helft is iets teveel van het goede met als gevolg dat we meer dan de helft van de tweede helft in ondertal waren en dat is geen aanrader tegen een sterke ploeg als ‘t Gooi. Het gevolg was dat Rotterdam niet echt meer in de wedstrijd kwam en de Noord Hollanders de voorsprong nog wat kon uitbouwen naar de uiteindelijk eindstand van 24-9.

Er had misschien wel iets meer ingezeten voor Rotterdam maar de punten bleven uiteindelijk terecht in Naarden. Onze mannen laten nu al 3 wedstrijden zien een aanwinst te zijn voor de hoogste klasse en gezien het feit dat dit een heel nieuw team is dat nog een beetje op elkaar ingespeeld moet raken, kan het alleen maar beter gaan. Aankomend weekend geen wedstrijd dus op 29 oktober de volgende ronde en staat een thuiswedstrijd tegen DIOK uit Leiden op de rol.