RRC verslaat DIOK na indrukwekkend slotoffensief

Geen enkele try tegen in de wedstrijd tegen regerend landskampioen RC DIOK is op zich al een prestatie en dus zat het verdedigend wel goed vandaag echter aanvallend stokte het vaak in kansrijke positie en dat was jammer. Het zag er namelijk lang naar uit dat RC DIOK met de punten terug naar Leiden zou gaan door de 4 benutte penaltykicks door de uitstekende kicker van DIOK. Toch wist Rotterdam de overwinning eruit te slepen door 2 tries te scoren in de laatste 10 minuten van de wedstrijd. Dit tot groot enthousiasme bij de massaal opgekomen toeschouwers. Prachtige overwinning waarmee onze mannen keurig op de 6e plaats blijven in de Ereklasse met 2 gewonnen en 2 verloren wedstrijden. Met als kanttekening dat de 2 verliespartijen tegen de huidige nummer 1 en 2 van de ranglijst waren.

De 3 Rotterdamse tries werden gescoord door Richmond Tahaafe, Donald van Dijk en Will Maddocks.

Foto’s René Ladenius

Foto’s Wilco Boot