Ondanks de kou, weer veel geleerd

Zondag speelden de Rotterdames uit in Brabant, tegen de Eindhoven Lions. De winst van vorige week ging helaas gepaard met enkele blessures, voornamelijk bij de voorwaartsen. Dit betekende dat we niet veel dames op de opstelling hadden, maar ook dat speelsters de kans kregen om een geheel nieuwe positie te proberen.

Met goede moed en vele lagen thermokleding begonnen wij met ontvangen van de kick-off. We wisten de Lions te verrassen met snelle passes die eindigden met een eerste try van AZ. Daarna werd het lastiger om door hun verdediging te komen en wisten zij ook door die van ons heen te breken. Desalniettemin hadden we een paar mooie acties waarin ons gameplan goed naar voren kwam. De scrum stond sterk, met twee nieuwe flankers vers van de backs (Tonia & Jasmin) en later ook Chitra op de tweede rij. Kayleigh nam haar taak als lead in de powerpot zeer serieus en kegelde in haar eentje zo meerdere malen een paar meiden omver. Tegen het einde van de eerste helft kon helaas niet meer iedereen spelen en werd de scrum uncontested, met een persoon minder bij ons op het veld.

In de tweede helft bleven we druk leveren in de verdediging, maar het lukte Eindhoven om nog een paar tries te drukken. Uiteindelijk speelden we met 12 tegen 13 en werd de wedstrijd om deze reden vroegtijdig beëindigd. Het was ondanks de blessures een leuke en sportieve pot waarin we veel hebben geleerd.

Eindscore: 30-5

WOTM: Tonia