Spanning tot aan het laatste fluitsignaal

Wellicht kan het de volgende keer iets minder spannend want deze thuiswedstrijd van ons 1e team vandaag tegen CAS RC was een regelrechte thriller waar Alfred Hitchcock als was hij nog in leven, een puntje aan kon zuigen.

Het was guur en koud maar Rotterdam leek hier weinig last van te hebben en was zeker in het eerste half uur, de bovenliggende partij met als resultaat een verdiende 17-3 voorsprong. Castricum sloeg echter voor de rust nog terug met een penalty kick en een converted try en bracht het verschil terug tot 4 punten (17-13 ruststand).

Na de rust kwam CAS beetje bij beetje terug en kwam middels een penalty try en een penalty kick zelfs op een 17-23 voorsprong. Uiteraard liet Rotterdam het er niet bij zitten en onze Australische bulldozer van het merk “Matagitau” beukte op zijn karakteristieke wijze de halve Castricumse defensie omver en zette Rotterdam weer op voorsprong mede doordat fullback Will Maddocks de conversie met uiterste precisie tussen de palen wist te schoppen (24-23).

Hierna volgde een aantal bloedstollende laatste minuten waarbij CAS 2 x in kansrijke positie, een kick op de palen miste voor de overwinning maar ook Rotterdam was nog heel dichtbij een verlossende try. Lukte allemaal niet en de opluchting was dan ook enorme bij alles dat Rotterdam was toen de ref voor de laatste maal floot. Een staande ovatie van het publiek was dan ook meer dan terecht want deze wedstrijd hebben de mannen er echt uitgesleept.

Overigens had Memphis In de tussentijd in het warme clubhuis, het Nederlands elftal op 1-0 gezet tegen de VS maar geen hond die daar aandacht voor had. Hoewel Tony nog wel even opkeek.

Eindstand RRC – CAS 24-23
De Rotterdamse tries werden gemaakt door Gus Verhoeven, Chase Parker en Lopa Matagitau, 3 conversies en een penalty kick kwamen op het conto van Will Maddocks.

Hier nog een paar foto’s gemaakt voordat het te donker werd

Volgende week uit bij RC Hoek van Holland en wil Rotterdam bij de eerste 6 eindigen dan is ook hier een overwinning zeer noodzakelijk.