RRC wint derby in Hoek van Holland

Twee uitstekend verdedigende teams hielden de 0-0 bijna een uur lang vast in de Rotterdamse derby in Hoek van Holland. Aanvallende pogingen aan beide kanten stranden telkens vlak voor de try-lijn in schoonheid met een penalty tegen het aanvallend team.
Rotterdam laat week in week uit zien dat het over een sterke bank beschikt want nadat de de nodige wissels waren toegepast en de Hookers inmiddels behoorlijk murw gebeukt waren door het vele voorwaartsen werk van Rotterdam kantelde de wedstrijd langzaam naar de kant van de mannen in het oranje.
RRC kreeg steeds meer overwicht en In iets meer dan een kwartier besliste Rotterdam de wedstrijd door 3 converted tries te scoren.

Aangezien de Hookers niet beschikken over een type Wout Weghorst was de resterende tijd was te kort om nog iets aan de 0-21 achterstand te doen en slechts een ere try vlak voor het laatste fluitsignaal was hun deel waardoor Rotterdam naast het bonuspunt greep. Hookers uit, altijd lastig dus een knappe overwinning voor RRC en dit geeft vertrouwen voor de laatste wedstrijd voor de winsterstop volgende week tegen de Oysters in Oisterwijk.

Eindstand RC Hoek van Holland – RRC 7-21
De Rotterdamse tries werden gemaakt door Lopa Matagitau (2x) en Samuel Fogarty , Will Maddocks schoot alle 3 de conversies knap tussen de palen.

Foto’s Hans Krommenhoek