Rotterdam is het even kwijt

Barre omstandigheden en inmiddels een waslijst aan blessures daar had ons eerste team mee te maken vandaag in de wedstrijd tegen RC Hilversum die behalve de punten, eigenlijk nergens meer om ging aangezien de indeling voor de 2e fase vorige week reeds bekend was en Rotterdam stevig op de 7e plaats staat.

Spelen in dit weer is voor de spelers niet leuk maar zeker ook niet voor de supporters die ondanks dat met een behoorlijk aantal op was komen dagen. Helaas werden de mensen langs de kant niet echt verwend deze wedstrijd want het was een waar foutenfestival met een vracht aan penalty’s tegen waardoor Rotterdam maar moeilijk in de wedstrijd kon komen.

Het leek wel een kopie van vorige week in Oisterwijk met ook deze keer een behoorlijke achterstand (3-19) bij rust met als gevolg dat Rotterdam in de 2e helft wederom een inhaalrace moest bewerkstelligen maar uiteindelijk weer 1 try tekort kwam om de wedstrijd te winnen. Hilversum was iets minder slordig en ging wat slimmer om met de omstandigheden en was uiteindelijk de terechte winnaar vandaag.

Ivar scoorde bij zijn debuut in de Ereklase de laatste Rotterdamse try maar wie de andere twee scoorde is mij helaas onbekend. Er zaten zoveel druppels op mijn bril dat ik dat even gemist heb. Hopelijk loopt de ziekenboeg de aankomende tijd weer een beetje leeg wanneer we aan de tweede fase van de competitie beginnen.

Eindstand Rotterdamse RC 1 – RC Hilversum 1   20-26