Thriller in Leiden; Rotterdam verliest in last play

Een uitstekende eerste helft en een zeer matige tweede helft is kort samengevat het verhaal van een zeer spannende gevecht op Leidse bodem. Agressief en alert spel waarbij de foutjes die DIOK maakte adequaat werden afgestraft leidde tot een comfortabele 14-31 voorsprong bij rust. Niets aan de hand zou je denken echter niets was minder waar. DIOK wist deze achterstand binnen een tijdsbestek van 7 minuten om te buigen in een voorsprong. De dit seizoen beruchte Rotterdamse defensieve muur liet het behoorlijk afweten na rust en natuurlijk mist Rotterdam behoorlijk wat (basis)spelers door blessures en geven wij een vracht aan penalties weg zodat het ook moeilijk is om in het spel te komen. Of dit nu komt dat de ref van vandaag ze wel heel graag gaf of omdat Rotterdam gewoon te ongedisciplineerd speelt, laten we maar even in het midden. Heel even leek het erop dat Rotterdam de wedstrijd vlak voor het eindsignaal alsnog over de streep zou trekken maar in de allerlaatste actie van de wedstrijd wist DIOK, tot grote teleurstelling van alles wat Rotterdam was, nog een try te scoren om zo de overwinning weg te kapen.
Enorm zonde maar gelukkig nu een paar weken rust en hopelijk is een aantal van de geblesseerde spelers er op 25 februari weer bij als de thuiswedstrijd tegen de Oysters op de rol staat.

Eindstand RC DIOK 1 – RRC 42-38
De Rotterdamse tries werden gemaakt door Rijk Herremans, Sebastiaan van Mameren, Jolan Klijnjan, Tom Alloway en Lopa Matagitau. Will Maddocks schoot 4 conversies raak.

Foto’s René Ladenius