Rotterdam haalt uit tegen Oysters

Na 3 nederlagen op rij waarbij het qua score steeds net de verkeerde kant op viel voor Rotterdam, was een overwinning tegen de Oisterwijk Oysters zeer wenselijk vandaag om in de top van onze poule mee te blijven doen. De opkomst van de supporters was weer enorm en Rotterdam was eigenlijk de hele wedstrijd de bovenliggende partij. Dit werd echter in de eerste helft helaas niet in de score uitgedrukt. Kansen te over en het grootste deel van de wedstrijd speelde zich af op de Brabantse helft maar steeds ging het in de eindfase mis. Slechts 1 x wist Rotterdam een meer dan verdiende try te drukken met een 7-0 ruststand als gevolg.

In tegenstelling tot de eerste helft waar veel net niet lukte en Rotterdam veel penalties tegen kreeg, speelden de mannen in het oranje de tweede helft een nagenoeg perfecte 40 minuten waarbij de Oysters niet opgewassen waren tegen een waar bombardement aan Rotterdamse aanvallen. Gedisciplineerd werden veel fases gespeeld, prachtige aanvallen opgezet met de ene na de andere try als gevolg.

Het feit dat Oysters hier in 80 minuten slechts 1 penaltykick tegenover wisten te stellen zegt genoeg hoe het verdedigend stond bij Rotterdam. Onze mannen hebben 80 minuten keihard gestreden voor deze overtuigende overwinning.

Ondanks nog steeds een waslijst aan blessures lieten de mannen die er vandaag stonden zien dat Rotterdam een serieuze kandidaat is om de Plate poule in de Ereklasse dit seizoen te winnen.

De Rotterdamse tries werden gemaakt door Sebastiaan van Mameren (2x) , Jolan Klijnjan (2x), Will Maddocks, Tom Alloway, Samuel  Fogarty en Lopa Matagitau, . Will Maddocks schoot 6 conversies raak.

Foto’s René Ladenius