Rotterdam onderuit in derby

De lente was nog ver te zoeken en een stormachtig wind zorgde voor lastige omstandigheden waar Hoek van Holland een stuk beter mee omging dan dat Rotterdam dat deed vandaag in de Rotterdamse derby. Nou zijn ze in Hoek van Holland wellicht wat meer wind gewend dan in Rotterdam Hillegersberg maar de Hookers (vooral de uitstekend Kevin Lensen) maakten knap gebruik van het windvoordeel in de eerste helft maar waren eigenlijk de hele wedstrijd de bovenliggende partij. Bij Rotterdam lukte maar weinig en werd een aantal tries wel heel makkelijk weggegeven door matig verdedigen en een ongewoon aantal gemiste tackles. De defensie waar Rotterdam normaal bekend om staat liet het vandaag wat afweten helaas. Geen man overboord, we staan nog steeds bovenaan, snel vergeten en op naar de volgende wedstrijd. Aanstaande zaterdag geen wedstrijd en dan op 8 april staat er wederom een thuiswedstrijd op het programma tegen het Leidse DIOK.

De Rotterdamse tries werden gescoord door Lopa (2x), Jolan en Rijk.

Foto’s René Ladenius