Rotterdames helaas geen winst, ondanks positieve wedstrijd

Op zondag 2 april verzamelden we op een koude vroege ochtend om af te reizen naar de campus van Delft. Hier gingen we spelen tegen Thor, die zijn afgesplitst van de andere Delftse teams.

Na het fluitsignaal maakte Delft al snel een try, maar gelukkig kwamen we snel terug met een try door AZ, en de conversie raak door Justine. Na de gelijkmaker volgden nog 2 try’s van Delft: 7-17. Dit ging een harde wedstrijd worden. Delft had scrumtraining gekregen van onze eigen Bas, en dat konden we merken. Daarnaast kwamen zij hard en snel in in de counterrucks. In de line-outs lukte het ons wel de bal te winnen, met name door gebruik te maken van twee springers. Was het nou pony, of tijger? Door een prachtige offload van Des en de snelle benen van AZ scoorden we en werd ook de conversie raak geschoten door Justine. Vlak voor de rust scoorden we nog een keer waardoor de stand op 17-19 kwam.

Vlak voor de tweede helft was het zonnetje doorgebroken en speelden we verder met de zon in de rug. We verloren helaas regelmatig de bal door de sterke scrum van Delft, en omdat er vaak werd gefloten voor holding na de tackles. Door goed samenspel in de lijn van Delft tussen Fly-half en centre, en de full-back creëerden zij overlap, waardoor Delft uitliep naar 29-19. We vochten hard en vooral door het samenspel in de powerpod konden we mooie meters maken. Hier scoorden we nog een keer: stand 29-26. In de slotfase sloeg de vermoeidheid pas echt toe, moesten we Celine missen met een bloedneus (en mogelijke hersenschudding) en werd de eindscore 39-26. Na de wedstrijd kwamen we nog samen voor de derde helft in het zonnetje op een binnenplaatsje van de campus. Onder het genot van heerlijke baksels kreeg AZ als woman of the match een biertje van de tegenstander. Vanuit onze kant was er een eervolle vermelding voor Moureen, die een goede eerste wedstrijd speelde, en werd Wies aangewezen als Woman of the Match.

Foto’s: Jan Kaper