Rotterdam weer bovenaan na overtuigende zege

Wat een prachtige middag op sportpark Duivensteijn, het weer was schitterend (eindelijk) en onze mannen van RRC 1 vlogen uit de startblokken. Na 2 minuten werd uit de eerste de beste aanval meteen gescoord en hiermee werd de toon gezet voor een uitstekende wedstijd. Tegenstander DIOK uit Leiden werd vooral de eerste helft ondersteboven gespeeld door een zeer fel Rotterdam dat met prima voorwaartsen werk maar ook zeker goed gebruik makend van de backs die met snelle breaks het de Leidenaren enorm lastig maakte. Rotterdam kwam in het eerste bedrijf eigenlijk nauwelijks defensief in de problemen met een comfortabele 27-0 ruststand als gevolg.

Ook de tweede helft was Rotterdam prima op dreef echter wist DIOK een kwartier voor tijd bij een 34-0 stand, iets terug te doen en door de weer in ere herstelde befaamde oranje muur te breken. Ook defensief stond Rotterdam vandaag ijzersterk en met nog twee tries aan beide kanten in de slotfase werd de 41-14 eindstand bereikt.

Door dit resultaat heeft Rotterdam de koppositie in de poule weer overgenomen en is de voorsprong op nummer 2 DIOK 4 punten met een wedstrijd minder gespeeld dus Rotterdam ligt nog steeds op koers om de Ereklasse Trophy Poule te winnen. Volgend weekend geen wedstrijd voor RRC 1 dus over twee weken de uitwedstrijd tegen de Oysters.

De Rotterdamse tries werden gemaakt door Will Maddocks (2x) , Sebastiaan van Mameren , Samuel  Fogarty ,en Finn Alloway. Will Maddocks schoot alle conversies en 2 penalty kicks raak.

Foto’s René Ladenius