Billenknijpen in Oisterwijk

Een hele belangrijke wedstrijd vandaag voor Rotterdam first XV in Oisterwijk met de koppositie als inzet. De Oysters waren erop gebrand zich te revancheren van 52-3 nederlaag in Rotterdam afgelopen februari echter waren het de mannen in het oranje die furieus aan de wedstrijd begonnen.
Rotterdam was de eerste 40 minuten zeer dominant en zette de Brabanders onder constante druk waarbij elke aanval dreigend was wat uiteindelijk resulteerde in een comfortabele 10-22 ruststand. Gezegd moet worden dat de try van de Oisterwijkers wel erg makkelijk werd weggegeven en dit bleek een voorbode voor een zeer lastige tweede helft.

Na de rust waren de rollen behoorlijk omgedraaid en binnen een tijdsbestek van 9 minuten wisten de Oysters de achterstand knap om te buigen in een 23-22 voorsprong. Ondanks deze mindere periode toonde Rotterdam hierna knap veerkracht en ondanks de nodige uitvallers door blessures stond de oranje muur weer als vanouds te verdedigen en kwamen er ook weer kansen op aanvallend gebied.
Met een mooie push over try vanuit een line-out kwam Rotterdam weer op voorsprong en werd deze nog uitgebreid met een penalty kick. Oysters gaf niet op en perste er nog een enorm slotoffensief uit maar dit mocht niet baten en Rotterdam hield knap stand.

Nu dus nog steviger op de eerste plaats in de poule en het moet wel heel raar lopen, wil Rotterdam niet in de finale van de Trophy poule staan op 20 mei.

Nog twee wedstrijden te gaan in de reguliere competitie, te beginnen met de thuiswedstrijd volgende week zaterdag tegen RC Hilversum.

De Rotterdamse tries werden gemaakt door Alii-Nui Pakutoa, Jolan Klijnjan, Samuel  Fogarty ,en Niels Troost. Will Maddocks schoot 3 conversies en 2 penalty kicks raak.

De wedstrijd is hier terug te kijken op Eyecons