Rotterdam nu al zeker van finale op 20 mei

Met een behoorlijk aantal afwezige basisspelers trad Rotterdam vandaag aan tegen het geplaagde Hilversum dat het hele seizoen al met personele problemen te maken heeft en hierdoor een teleurstellend seizoen draaien. Rotterdam had nog 1 punt nodig uit de resterende 2 wedstrijden om zeker te zijn van de eerste plaats in de Ereklasse Trophy poule dus de opdracht was simpel, winnen en de eerste plaats is een feit.

Het werd een wat vlakke wedstrijd waarin Rotterdam sterk begon maar de laatste 15 á 20 minuten van de eerste helft en de eerste paar minuten van de tweede helft had Hilversum een sterke fase en wist de 22-3 achterstand terug te brengen naar 22-15 en leek Rotterdam het heel even nog lastig te krijgen net als vorige week in Oisterwijk. Het krachtsverschil was uiteindelijk toch te groot en Rotterdam stelde snel orde op zaken met een uitblinkende Sebastiaan van Mameren die maar liefst 4 tries wist te drukken vandaag.

Door deze overwinning is Rotterdam dus nu al zeker van de eerste plaatst in de poule met de laatste wedstrijd tegen Hoek van Holland nog op het programma maar ongeacht wat daar gebeurt, speelt Rotterdam op 20 mei de finale in de Trophy poule sowieso thuis tegen zeer waarschijnlijk regerend landskampioen DIOK uit Leiden.

Al met al een zakelijke overwinning zonder al teveel schade en hopelijk is Rotterdam de aankomende wedstrijden weer zo goed als compleet.

De Rotterdamse tries werden gemaakt door Sebastiaan van Mameren (4x), Jolan Klijnjan en Tom Alloway. Jolan Klijnjan zorgde voor de rest van de punten vanaf de kicking tee.

Foto’s René Ladenius