Nieuwe scheidsrechters gaan RRC helpen

In de professionalisering van de RRC past ook een beter scheidsrechterbeleid. Jarenlang bleef RRC achter met het leveren van scheidsrechters wat de club op een aanzienlijke boete kwam te staan en bovendien zorgde dat er minder scheidsrechters werden aangewezen om de thuiswedstrijden te fluiten.

Onder leiding van on ze nieuwe voorzitter, Richard van Ravenstein, zelf ook oud-scheidsrechter is een nieuwe commissie opgericht die ervoor gaat zorgen dat het scheidsrechterbeleid naar een hoger plan wordt getild. Twee nieuwe scheidsrechters gaan zich daarvoor samen met wedstrijdsecretaris Hans de Bekker en oud-1e Teamspeler en scheidsrechter Paul Bruijn inzetten. Phila Bitterhout komt oorspronkelijk uit Zuid-Afrika, maar fluit al een paar jaar in de Nederlandse Ereklasse. Hij is toegevoegd aan de trainersstaf als adviseur en zal namens RRC gaan fluiten. Tim Mudde is ‘Scheidsrechter van het Jaar 2023 vanwege zijn inzet op meerdere vlakken, en zal behalve voor RRC fluiten ook de rol van Scheidsrechterfunctionaris op zich nemen.

Richard, Hans, Paul, Phila en Tim gaan het komend seizoen op zoek naar RRC’ers die namens onze club willen gaan fluiten.  Dat kunnen (oud)spelers zijn, maar ook bijvoorbeeld ouders van spelers die daarmee iets terug willen geven aan de sport waaraan hun kinderen zoveel plezier beleven. Buiten het ‘scouten’ van potentiële scheidsrechters zullen zij degenen die hebben aangegeven te willen fluiten natuurlijk ook begeleiden. En natuurlijk worden ze niet meteen in het diepe gegooid, eerst de TBM, daarna de oudere jeugd en indien ze dat leuk vinden de dames en heren senioren. Met zo’n ervaren scheidsrechtersgroep moet dat wel goed komen.

Voor meer informatie stuur een berichtje aan Tim:

Phila en Tim