Schitterende dubbelslag tegen HRC

Ongekende weelde in Rotterdam met 2 prachtige zeges op de Haagsche RC voor zowel ons 1e als 2e team vandaag. Om 14.00 uur trapte ons 2e team, dat dit jaar uitkomt in de Future klasse deze mooie middag af met een dik verdiende en overtuigende 34-20 overwinning op het 2e team van HRC.

Om 16.00 uur was het de beurt aan ons 1e team tegen de verliezend finalist van de Ereklasse van vorig seizoen. Het werd een spijkerharde wedstrijd waarin Rotterdam zeer gedisciplineerd speelde en vooral door het harde werk van de Rotterdamse voorwaartsen kwam HRC maar weinig toe aan hun eigen spel met hun snelle backline waar deze ploeg zo berucht om is en vorig jaar dus tot de finale mee kwam.

De wedstrijd ging in de eerste helft redelijk gelijk maar het was Rotterdam dat op voorsprong kwam na 10 minuten door een try van William Paterson die een mooie aanval over de rechterkant afrondde. Will Maddocks kickte in de eerste helft nog eens 3 penalties tussen de palen, Den Haag scoorde voor rust een converted try en een penalty kick met dus een 14-10 ruststand als gevolg.

Na de rust was Rotterdam zeer dominant en scoorde Melvin Lottu Poseta na 5 minuten de tweede Rotterdamse try.  Het aantrekkelijke schouwspel speelde zich voornamelijk af op de helft van de hofstedelingen die telkens tot het maken van overtredingen werden gedwongen door Rotterdam waardoor Will Maddocks met zijn precisie kicks de voorsprong meer en meer uit wist te bouwen.
HRC  kon pas in de laatste minuut wat terug doen maar toen was de achterstand al onoverbrugbaar en was dit slechts voor de statistieken.

Al met al een fantastische sportieve middag en inmiddels is Rotterdam een team in de Ereklasse om serieus rekening mee te houden. Zoveel is wel duidelijk na de eerste 3 wedstrijden.

Foto’s René Ladenius RRC 1

Foto’s René Ladenius RRC 2