Groot krachtsverschil in Rotterdamse derby

Een heuse Rotterdamse derby stond vandaag op het programma in de Ereklasse. De Rotterdamse Studenten Rugby Club speelt dit jaar eveneens op het hoogste niveau en de publieke belangstelling was dan ook enorm op deze zonnige oktoberdag.

Spannend werd het nooit omdat Rotterdam duidelijk een maatje te groot was voor het dappere team van coach Michiel Snijders en de tries volgde elkaar dan ook in rap tempo op waardoord de score snel op liep en bij rust stond de teller al op 0-40 voor de mannen in het oranje.

In de tweede helft ging Rotterdam gestaag door met de score op te voeren en zelfs na twee domme kaarten een dus tegen 13 man wisten de studenten de ijzersterke defensie van Rotterdam niet te doorbreken. Pas in de extra tijd wist RSRC uiteindelijk nog een paar punten op het scorebord te brengen, dit overigens tot groot enthousiasme van de vele toeschouwers.

Enige smet op de wedstrijd was een ongelukkige botsing waarbij oud RRC speler Bouke Fontein lelijk geblesseerd raakte en met een ambulance moest worden afgevoerd. Gelukkig viel de schade na onderzoek in het ziekenhuis mee en wensen wij Bauke namens de hele RRC een spoedig herstel toe.

Door dit resultaat staat Rotterdam inmiddels keurig op de tweede plaats in de Ereklasse op slechts 1 punt van de huidige landskampioen RC Eemland.

De Rotterdamse tries werden gescoord door:
Samuel (3 x), William M. Dennis, Julian, Donald, Rijk, Odin en Jolan.

Foto’s René Ladenius