Matig begin, sterk midden, jammerlijk eind

Na de eerste 2 wedstrijden gewonnen te hebben, mochten we zondag het veld weer betreden, dit keer weer op ons thuisveld op gras (hoera!). Tijdens de warming-up bleek dat onze tegenstander, de Foeste Meiden, maar met 11 spelers was, omdat aanvullen geen optie was betekende dit dat we 11 tegen 12 gingen spelen.

Vroeg in de wedstrijd werd al duidelijk dat onze tegenstanders al erg bekend waren om met zo weinig spelers te rugbyen. Aan onze kant was duidelijk dat we moeite hadden met deze improvisatie, we kwamen maar niet aan ons game plan toe en het was net effe te chaotisch. Daarentegen stonden de voorwaartsen met zijn 6en fantastisch te rammen in de scrum, deze waren loodzwaar maar mét resultaat, we wonnen ze allemaal! We gingen met een kleine tegenstand de rust in, 0-7.

Na de rust wisten we opeens elkaar en de gaten te vinden; in een tijdsbestek van 20 min werden er 4 (!) tries door ons gedrukt en daar hadden de Foeiste Meiden geen antwoord op. De backs wisten mooie breaks te maken en voorwaartsen kregen het voor elkaar om zichzelf (en de bal) door de kleinste gaten te duwen. Een speciale vermelding voor Noa die in haar 1e wedstrijd gewoon even een try drukt. Helaas voor ons wisten de tegenstander zich na deze 20 minuten te herpakken en begon nu try na try te drukken. Dit was een beetje matig want uiteindelijk kwamen we net 2 punten te kort en konden we de winst net niet binnenhalen, eindstand: 22-24.

Al met een al was dit zeker een spannende wedstrijd en hebben we hard voor elkaar gewerkt. Ook hebben we genoeg punten om aan te werken voor onze volgende wedstrijd op 5 november (komt dat zien mensen!)

WODM Rotterdames: Kaisla
WODM Foeiste Moiden: Noa