Oysters eenvoudig aan de kant gezet

Barre omstandigheden vandaag op sportpark Duivensteyn waar wind en regen de spelers en het publiek de hele wedstrijd teisterden maar ondanks dat speelde ons 1e team een meer dan uitstekende eerste helft tegen de Oisterwijk Oysters in speelronde 5 van de Ereklasse.

Rotterdam begon furieus aan de wedstrijd en ondanks dat de Brabanders op een 0-5 voorsprong kwamen, stelde Rotterdam nog geen twee minuten later orde op zaken en walste het daarna over de Oysters heen met af en toe oogstrelend rugby. De teller stopte pas bij een 40-5 ruststand waarmee deze wedstrijd in 1 helft al was beslist.

Na rust liet Rotterdam de teugels wat vieren en ook omdat de weersomstandigheden steeds slechter werden en het spel zeker niet ten goede kwam, had de tweede helft wat het publiek betreft ook schriftelijk afgedaan kunnen worden want heel veel gebeurde er namelijk niet meer in de laatste 40 minuten behoudens 1 Rotterdamse try en een geconverteerde try + een penalty kick aan Oisterwijkse kant.

Eindstand 45-15
Rotterdamse tries werden gescoord door: Ignacio (3x), Jolan (2x), Sam en Dennis.

Rotterdam staat na deze ronde nog steeds keurig op de 2e plaats en volgende week zaterdag staat de kraker in de Ereklasse tegen de koploper met slechts 1 punt meer (RC Eemland) op de rol en deze wordt gespeeld in Amersfoort. Een rugby dag om naar uit te kijken temeer omdat ‘s avonds om 21.00 in Parijs nog een potje wordt gespeeld. Maar goed, dat is bijzaak uiteraard.

Foto’s René Ladenius