RRC verslaat regerend landskampioen in zenuwslopend duel

Een heus topduel vandaag in de Ereklasse tussen de nummers 1 (RC Eemland) en 2 (RRC) op de ranglijst. Het publiek werd niet teleurgesteld want het draaide uit op een bloedstollend scenario, De mannen uit Amersfoort en Rotterdam waren zeer aan elkaar gewaagd en vanaf de kick-off was het een gevecht op hoog niveau. Rotterdam nam brutaal de leiding na slechts 2 minuten spelen en was eigenlijk de gehele 1e helft de dominante ploeg. De geel zwarten staan bekend om hun sterke voorwaartsen pack en hebben 1 truc wel heel goed onder de knie en zochten dan ook bij elke penalty in Amersfoorts voordeel, de Rotterdamse zijlijn om via de rolling maul een try te scoren. Dit lukt uiteindelijk 4 x maar toch wist Rotterdam met af en toe flitsende aanvallen en snoeihard verdedigen, de opgebouwde voorsprong te verdedigen.

De regerend landskampioen gaf echter niet op maar de oranje defensie stond als vanouds als een huis. In de last play van de wedstrijd moest het toch een try toestaan na een free kick na de zoveelste mislukte Rotterdamse scrum. Slecht 1 schamel punt, weliswaar nog steeds in Rotterdams voordeel was er nog over van de knap opgebouwde voorsprong maar er moest als laatste actie van de wedstrijd dus nog een conversie worden genomen. Het was een lastige aangezien de laatste try helemaal in de hoek werd gescoord en iedereen hield zijn of haar adem in. Tot opluchting van alles wat Rotterdam was en tot teleurstelling van het thuispubliek, mislukte deze poging behoorlijk en was de overwinning een feit.

Een prachtig resultaat en met deze winstpartij heeft Rotterdam dit jaar beide finalisten van vorig jaar geklopt en staat nu fier aan de leiding in de Ereklasse wat voor Rotterdam een ongekend weelde is.

De Rotterdamse tries werden gescoord door: William Paterson (2x), Samuel Fogarty en Dennis Baart.

Foto’s RRC 1

Foto’s RRC 2