RRC de sterkste in kletsnatte derby

Op papier beloofde de derby van Rotterdam tussen de Rotterdamse RC en RC Hoek van Holland een spannende strijd te worden met als inzet de koppositie van de Ereklasse. Beide teams presteren dit seizoen uitstekend en laten week in week uit zien kandidaat te zijn voor de champions poule later in het seizoen waarin de 6 beste teams gaan strijden om het kampioenschap van Nederland. Op papier dus want de werkelijkheid was dat Rotterdam vandaag een maatje te groot was voor de mannen uit het Westland.

De wedstrijd begon ruim een uur later dan gepland wegens een heel vervelend incident in de wedstrijd van RRC 2 tegen de Delftse studenten waarbij een speler van DSRC ernstig geblesseerd raakte en na lang wachten met een ambulance naar het ziekenhuis werd vervoerd. Namens de hele RRC wensen wij deze speler veel sterkte toe en hopen op een spoedig herstel.

Terug naar de wedstrijd dan; Rotterdam begon zeer voortvarend en wist al na 3 minuten middels een penalty try op voorsprong te komen en ondanks de barre omstandigheden lieten de mannen in het oranje af en toe flitsende aanvallen zien en kregen in de eerste helft slechts 1 try tegen toe vooral door uitstekend verdedigend werk. 2 geconverteerde tries en een penalty kick bovenop de vroege penalty try zorgde voor een comfortabele 24-7 ruststand.

Het weer was zo slecht dat tegen de Rotterdamse gewoonte in om in de rust op het veld te blijven, de kleedkamer werd opgezocht om een klein beetje op te warmen en iets droger de tweede helft aan te vangen. De duisternis was inmiddels ingevallen en een deel van het publiek was er waarschijnlijk al gerust op en besloot de verrichtingen verder in het warme clubhuis te volgen.

De spelers van Rotterdam hadden ogenschijnlijk weinig last van de omstandigheden want er werd ook in de tweede helft uitstekend en met overtuiging gespeeld met de ene try nog mooier dan de andere. Het was vandaag niet de dag van onze voorwaartsen want Rotterdam verloor gedurende de wedstrijd vier 1e rijers met uiteenlopende blessures waardoor ze niet verder konden en op een gegeven moment waren ze dus op en moest er worden over gegaan op een uncontested srcum waarbij Rotterdam volgens de regels met 14 man verder moest. Niet heel Ereklasse waardig helaas maar nood breekt wetten en gelukkig staat de eerstvolgende wedstrijd pas op 25 november op de rol dus er is hopelijk genoeg tijd voor herstel.

Toen de ref tot grote vreugde van de kletsnatte spelers en supporters voor de laatste keer floot stond de teller op 57-21 in Rotterdams voordeel en kon iedereen eindelijk naar binnen.
Door dit resultaat staat Rotterdam nog steeds stevig op de eerste plaats in de Ereklasse en moet het wel heel raar lopen wil Rotterdam, met nog 4 wedstrijden te gaan niet bij de bovenste 6 eindigen.

De Rotterdamse tries werden gescoord door:
Sebastiaan van Mameren (2x), Sam Fogarty (2x), Jolan Klijnjan, William Paterson en  Thomas Latu en dus 1 penalty try.

Helaas geen foto’s deze keer aangezien het te donker en te nat was.