De Harde Leerschool actief bij de RRC

De Harde Leerschool is sinds enkele weken actief bij RRC.
In de kantine en op het veld van de rugbyvereniging Rotterdam komen de initiatiefnemers van dit traject bijeen om jonge mannen naar een baan te begeleiden.

De Harde Leerschool biedt 14 deelnemers een kans om een plekje te veroveren op de arbeidsmarkt. Het gaat om jongvolwassenen die om uiteenlopende redenen minder snel kans maken op een baan. De sport rugby wordt gebruikt om deze jonge mannen ontvankelijk te maken voor een verandering. Dit in combinatie met het middagprogramma waar door middel van lessen gewerkt wordt aan zelfredzaamheid, zelfreflectie en zelfvertrouwen. Intensief sporten, leren samenwerken, respect tonen aan de ander, zijn een paar van de ingrediënten die de basis vormen van de Harde Leerschool.

We willen jongeren de goede richting opduwen en gebruiken daarvoor de sport rugby, de kernwaarden van van rugby lenen zich perfect voor het Harde Leerschool programma.

Er wordt gekeken naar de positieve kanten.
“Waar ben je goed in?” En dat gaan we gebruiken.

Aan het eind van het traject ,6 december spelen de deelnemers een wedstrijd tegen heren 3 van Rotterdam de Rotterdamse Rugbyclub.