Ook laatste wedstrijd 1e fase Ereklasse wordt gewonnen

RRC 1 gaat ook in het nieuwe jaar door met winnen en boekte uit bij Castricum de 10e overwinning van het seizoen. De wedstrijd werd vooral in de eerste helft gewonnen met enorm dominant en gedisciplineerd rugby. De geel-zwarten werden dan ook volledig overrompeld door Rotterdam en bij rust was de schade voor Castricum opgelopen tot  0-26.

Na de break liet Rotterdam de touwtjes iets vieren en was er een sterke periode van Castricum te zien waarin 2 x werd gescoord en even leek de spanning terug in de wedstrijd maar Rotterdam vond de vorm van de eerste helft hierna weer weer terug en stelde snel orde op zaken en liet er geen misverstand over bestaan wie er met de punten aan de haal zou gaan op deze grijze zaterdag.

Al met al een zeer sterk optreden van de Rotterdammers die duidelijk lieten zien klaar te zijn voor de 2e fase van de Ereklasse die zeer binnenkort van start gaat met Rotterdam als trotse koploper.

De Rotterdamse tries werden gescoord door:
Lopa Matagitua (2x), Samuel Fogarty, Allard Spijker en Ignachio Failla del Francese