RRC 1 dendert door in de Ereklasse

Zaterdag moest ook RFC Haarlem eraan geloven: de dadendrang van Rotterdam dit seizoen bleek opnieuw onstuitbaar. In de vijfde ronde van de Ereklasse hadden de Noord-Hollanders niets in te brengen tegen een ijzersterk en soepel draaiend oranje team. Eerder op de dag had RRC 2 al het goede voorbeeld gegeven met een klinkende 68-17 overwinning op het tweede team van RFC Haarlem. Het talrijk opgekomen publiek zag vervolgens hoe het eerste team van Rotterdam vanaf de aftrap de tegenstander volledig onder druk zette. In de eerste helft slaagde Haarlem er niet in om ook maar in de buurt van de Rotterdamse trylijn te geraken en met een ruststand van 36-0 had Rotterdam de wedstrijd al stevig in handen.

Zoals gewoonlijk was er geen doorkomen aan door de Rotterdamse defensie. Dit was meer dan indrukwekkend, en pas in de “last play” van de wedstrijd slaagde Haarlem erin de verdediging toch één keer te doorbreken en een try te drukken, waarmee de eer in ieder geval gered was. Rotterdam had op dat moment de score al opgeschroefd naar 60 punten na een aantal schitterende aanvallen.

Dankzij dit uitstekende resultaat staat Rotterdam nog altijd stevig aan kop in de Ereklasse, met het maximale aantal punten.

Volgend wedstrijd: aanstaande zaterdag in Oisterwijk tegen de Oysters (kick-off 15.00 uur) die vandaag verrassend verloren van DIOK

RRC 1 – RFC Haarlem 1 (60-5)
De Rotterdamse tries werden gescoord door:
Sam Fogarty (2x), Niels van Rijn (2x) , Finn Alloway, Sebastiaan van Mameren, João Goncalves Vieira, Will Maddocks, Louis van Heukelom + 1 penalty try

Foto’s RRC 1

Foto’s RRC 2