Harde clash Rotterdames verloren op details

(Photocredit: Wilco Boot)

Zondag stond na de winterstop de thuiswedstrijd tegen Obelix op het programma. Onze dames hadden overduidelijk geen last van de winterstop. Sterker nog, van de hele groep spatte de strijdlust en het vuur er vanaf. Iedereen was aan!
Direct bij de kickoff werd deze strijdlust omgezet in strijdkracht. Zo ook bij Obelix. Het was meteen een harde clash. Niet verassend dat de eerste 12 minuten van de wedstrijd zonder scores verliepen. Het ging om meters. Nee, centimeters van het veld. Ouderwets buffelen met hoofdletters. Nadat Obelix de score opende, volgde het Rotterdamse antwoord binnen een minuut. Na deze wapenfeiten over en weer gingen beide teams door met keihard werken. Er zat plezier in ons team en er waren prachtige acties.

Het was overduidelijk dat deze wedstrijd een krachtmeting was van twee teams, die zeer aan elkaar gewaagd zijn. Zo was het ook de uitwedstrijd, waar de uitslag slechts op 5 punten verschil eindigde.
Pas na onze eerste gele kaart in de 50e minuut (want jawel, dat zou ook niet de laatste gele kaart zijn) kon onze tegenstander gebruik maken van de vrouw-meer-situatie om hun score uit te breiden.

Dat deden ze ook met 15 tegen 13 in de 55e minuut na onze tweede gele kaart. Met twee teams die zo dicht bij elkaar lagen, was de wedstrijd toen eigenlijk wel gespeeld. Met 5-25 als eindstand mogen we absoluut spreken over een geflatteerde uitslag. Onze ploeg heeft gewoon goed gespeeld. De spirit zat erin. Proficiat aan Obelix, maar hulde aan onze strijd! Op naar de volgende clash!

Wedstrijdverslag: Ruben
Woman of the match: Laura